Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, november 22, 2009

Dålig på att uppdatera

Det känns som jag är en liten boll som bara rullar genom livet i allt snabbar fart eftersom jag befinner mig i en jävla nedförsbacke som inte riktigt vill ta slut. Låter det knäppt? Ja det kan jag förstå att det gör, men det är så det känns just nu. Mellan jobb, hämtning och lämning på dagis, städning, tvätta och hinna med att försöka träffa folk IRL och bara leva så hinns det inte med så mycket sittande och blogga :( Inte läsa bloggar heller tyvärr. Har försökt blogga med min iphone, men kan inte skriva inlägg (vet inte vad som är fel).

Ekonomi rapport:
Vi hann ligga på plus i lite mindre än en månad innan vi köpte ny bil. Så nu kommer det inte se alls bra ut i vår månadsrapport som skall göras om 2 dagar :(. Dock är det sjukt skönt med ny bil :) Denna månaden är första gången sedan juni 2008 som jag får lön på riktigt :) Detta kommer naturligtvis medföra en del positiva saker på vår ekonomi. Vi kommer börja sätta undan 10% av våra löner + barnbidraget vilket borde bil ca 3300-3500kr/månad. Idag spar vi 600kr till vår aktieförening och dessa pengar kommer vi räkna bort från dom 10% eftersom vi redan spar dem.
Vi hade ett ganska försenat årsmöte idag med vår aktieförening. Vi ligger ca 1500kr + på varje andel och vi har fyra andelar vilket är ca 6000kr +. NICE :). Vi kommer köpa mer aktier för de pengar vi skall spara och även köra på stenhårt för att först bli av med blancolånet som vi har kvar och sedan attackera det nya billånet med minst 1000kr extra varje månad. Vi skall även vara försiktiga med större inköp under nov-dec eftersom jag bara vet om att jag har jobb till den 23 dec och blir jag av med jobbet kommer det suga om vi köpt massa saker och får dras med dubbla lån i onödan.

Vi skall dock kosta på oss att åka till västkusten nästa helg. Vi sticker så fort jag slutar jobbet 14:40 på fredagen och är nere tills på söndag. Så det blir en snabb visit, men vi vill se så bilen går bra när vi kör långt innan garantitiden går ut.

Våra aktier går bra och vi ligger nu på plus. Vi sålde av lite aktier som vägrade gå upp för att kunna köpa vinterdäck till bilen så istället för att ligga på typ 0 eller minus ligger vi nu på massor med plus :)



Nä nu skall jag sova. Min väckarklocka ringer 04.15 imorgon :( och min kudde ropar på mig ;) Natti Natt sov gott ;)

/Fru S

1 kommentar:

  1. Livet kommer i vägen ibland för bloggandet...=)
    Underbart med PLUS i kassan!!

    SvaraRadera