Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

lördag, maj 01, 2010

Mycket att göra

Den senaste tiden har det varit en hel del att göra. Förra torsdagen (den 22 april) började jag jobba igen. Efter att ha pratat med läkaren så kom han/vi fram till att jag skulle fortsätta vara sjukskriven 25% och alltså jobba 75% detta har gjort en väldigt stor skillnad för mig. Nu jobbar jag 07:15-13:45 och kan gå upp 05:20 innan gick jag upp 04:20 och började jobba 06:15-15:15 och var hemma 17:00 och hade då med mig sonen hem. Nu kan jag gå hem en liten stund innan jag måste hämta sonen på dagis. I slutet när jag var hemma på heltid hade jag inte speciellt ont, nu har jag visserligen mer ont, men inte alls lika ont som när jag jobbade 100%. 75% fungerar alltså ganska bra för mig och jag hoppas verkligen FK godkänner min sjukskrivning så att jag kan jobba så här tills jag slutar den 30 juni. Men jag får inget besked om sjukskrivningen förrän i slutet av maj.

Jag skall tillbaka till läkaren den 14 maj eftersom då går min sjukskrivning på 25% ut och med lite tur vill läkaren sjukskriva mig 25% fram till den siste juni. Jag tror inte jag kommer klara av att jobba 100% och jag tror ju min arbetsgivare hellre ser att jag är där och jobbar 75% än att jag inte jobbar alls.

I övrigt har det hänt en del också. Vi kommer med storsannolikhet lyckas betala av vårt blancolån denna månaden och kanske till och med min mans CSN (som visserligen inte är så mycket kvar på), men om dessa två lån försvinner så kommer vi ha 3200-3300kr mer kvar i månaden då min man betalat 1000kr på sitt CSN dom senaste åren. Orsaken till att vi ev kan betala av dessa lån är pga ett bidrag från en nära släkting. Dock har pengarna inte kommit in på kontot än så jag vill inte ropa hej innan pengarna finns på kontot.

Jag kommer även inom en snar framtid ansöka till Matte C på distans till hösten eftersom jag behöver den kursen för att komma in på den högskoleutbildningen som jag vill gå. Min plan är ju att försöka komma in på högskolan hösten 2011 då bebisen är ca 1år. För att kunna göra detta och ha någon som helst chans att komma in måste jag då som sagt dels ha minst G i Matte C och sedan även ha ganska bra på högskoleprovet som jag planerar att göra dels till hösten och sedan till våren också. Detta är inte alls säkert att det går med två små barn hemma, men jag måste ju försöka annars vet jag inte om det går.

Vi har även fått ok från kinesen vi skulle köpa saker från att dom är klara så att vi kan sätta in resten av pengarna. Dock har vi inte fått svar om pengarna i sin tur har kommit in på deras konto så jag kommer maila honom på måndag om han inte hört av sig och kolla hur det går. Jag hoppas verkligen att vi inte blivit blåsa igen, men det känns inte så denna gången. Detta gör att vi kan dra igång vårt företag och med lite tur kan vi få det att gå så bra att jag inte behöver ta så mycket lån m.m från CSN om jag kommer in på skolan. Så vi har stora planer för framtiden och med en massa hårt jobb och bra planering kommer vi att få det hur bra som helst i framtiden.

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar