Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, april 20, 2010

Förvånand efter att ha varit i en HM butik

Jag brukar aldrig gå till HM eftersom dom aldrig har kläder jag tycker är snygga och det är sällan det finns något i min storlek och att då hitta något där båda sakerna stämmer är näst intill omöjligt. Men så igår gick jag dit och kollade eftersom jag är i akut behov av en vår/sommar jacka då min vinterjacka är för varm och börjar bli för liten. Jag hittade ingen jacka på HM, men jag provade 3 par mammabyxor och till min stora förvåning var det 2 par av tre som passade (det var dessutom de 2 billigaste som passade). Jag är för övrigt väldigt förvånad att dom hade mammakläder med större storlek än 42 vilket inte var fallet när jag väntade första sonen. Jag fattar inte riktigt det där med mammakläder för som sagt så går storlekarna oftast upp till 42/44 men nästan aldrig högre. Men vi som är stora från början då? var skall vi handla kläder? Jag hade inte ens 42/44 innan jag blev gravid lycka till att jag kommer i ett par mammabyxor i den storleken. Hur som helst köpte jag ett par som var helt ok snygga.

När jag kom hem satte jag mig och började leta jacka på nätet och hittade en kappa på Ellos som var snygg. Vad var då problemet med den? Ju den kostade 1099kr :S Jag tyckte att den var i dyraste laget, men hittade en rabattkupong så jag fick 300kr rabatt i alla fall :) hittade även två snygga tröjor som redan var på rea så kalaset slutade på drygt 1100kr. Jag måste dessutom köpa nya skor och har varit väldigt sugen på ett par converse, men har insett att det kanske inte är så jätte smart att köpa ett par skor för 699kr som har nada stöd för foten när man är gravid. Funderar istället på ett par från nike för 899kr. Dyrt som bara den, men håller förhoppningsvis ett bra tag :)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar