Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, april 08, 2010

Skrämmande

Sitter och kollar på lyxfällan och jag blir lite mörkrädd för vad en del har dålig koll. Vi som mår dåligt när vi bränner 35000kr i månaden och då ingår ändå sparande i dessa pengar vilket är minst 10%. Hur fan kan man bränna 100000kr i månaden och inte ha koll på att man gör det?

Jag förstår inte hur man kan vara så ointresserad av ekonomi att man inte ens öppnar sina räkningar. Alltså dagens familj tjänar 63000kr i månaden. Det hade varit så skönt att få ut så mycket pengar i månaden så hur kan man slösa bort det på ett sånt sätt?

Jag villigt erkänna att jag inte alltid varit intresserad av ekonomi, MEN jag har ALLTID varit noga med att betala mina räkningar. Jag flyttade hemifrån tidigt och har blivit uppfostrad med att KF är "farliga" och att man skall akta sig som fan för dom vilket gjort att jag alltid varit livrädd för att mina räkningar skall gå till KF vilket i sin tur gjort att jag alltid betalat mina räkningar.

Dagens familj spenderar 36000kr för mycket i månaden vilket är 1000kr mer än vad vi får in varje månad. Det är ju så man blir mörkrädd mitt på dagen.

/Fru S

1 kommentar:

  1. Haha ja jag och H satt också och kikade på det, så jäkla skrämmande!!

    SvaraRadera