Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, oktober 11, 2010

Hobby som genererar pengar?

Min man är ganska kreativ. Jag har ju tidigare nämnt att han startat ett nytt projekt och detta har lett till hemsidan www.sodarank.com. En stor del av hans liv består av läsk om vi säger så. Han har väldigt länge varit läskberoende, men köper inte bara vanliga sorter som coca cola, fanta o.s.v utan är även en nyfiken person och köper konstiga sorter och märken enbart för att testa och vad kan man då bättre göra med denna nyfikenhet i kombination med ett stort läskberoende? Jo man startar en sida där man själv och andra likasinnade personer kan skriva om vilka olika läskosorter man testat och vad man tyckte om dem. Detta är i sin tur (om sidan blir populär och stor) ett bra sätt för de stora läsktillverkarna att göra lite smygreklam + få bra publicitet om de skänkt läsk till sidan så att dom kan testas och bli recenserade. Min man har skickar mail till Coca Cola som sa att dom får väldigt mycket sådana förfrågningar om gratis prover och att dom därför sa nej till alla. Vilket min man tyckte var lite tråkigt, men tänkte kontakta dem igen senare när/om sidan blir stor. Däremot fick han svar från en väldigt entusiastisk kvinna på Herrljunga som sa att självklart skulle hon skicka 4st flaskor av deras nya julmust och ville veta vår adress :) Vi får väl se om det kommer några flaskor. ;)

Som sagt så är min man väldigt kreativ och kämpar hela tiden för att hitta nya sätt att tjäna lite pengar på. Även om varje grej man gör inte ger mer än tex 1000kr i månaden så är det ju bättre att ha 25 olika inkomster än en inkomst som ger 25000kr eftersom om en försvinner från de 25 olika sakerna man håller på med har man fortfarande 24000kr kvar om en sak försvinner från den enda saken man tjänar 25000kr på så får man ju inte in några pengar alls. Alltså runt 2000 började min man som en lite roligt sätt att tjäna extra pengar att köpa tvspel på ebay och sälja på tradera. Detta höll han på med under X antal år och när jag och min man blev tillsammans försökte vi hitta något annat att göra på samma sätt med. Vi halkade in på smycken och i början var det halsband, men det gled snart in på piercingar och främst navelpiercingar. Som idag resulterat i vår hemsida www.piercingfabriken.se. Än så länge har vi inte ute så mycket olika piercingar. Och som sagt även om vi inte blir mångmiljonärer på något av dessa projekt/hobbys så kan man väl i alla fall konstatera att våra hobbys genererar lite pengar i alla fall :)

/Fru S

3 kommentarer:

  1. 4st navelpiercingar beställda. Blir en fin julklapp till frugan :)

    SvaraRadera
  2. Aha det var du som beställt ;) Min man undrade vem det var :)Betalningen fungerade via Paypal så vi har fått pengarna förresten :)

    SvaraRadera