Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, oktober 12, 2010

Stark son = trasig tv

Måndagen den 4 okt lyckades vår äldsta son att slå sönder vår 40" LCD tv :( Vi har tidigare pratat på att ev köpa en ny större tv typ 46"-47" någonting LED tv och flytta den vi hade till sovrummet, men vi har inte riktigt känt att vi har haft 10K att lägga på en tv just. Så istället gjorde vår kära son sönder den vi hade så nu måste vi köpa ny i alla fall (Det är tur att han är söt annars hade vi blivit riktigt förbannade på honom. Min man sa efteråt att han inte blev lika arg som han trodde han skulle bli. Vi har nämligen länge trott att sonen skall ha sönder tv och vi är mer förvånade att den hållit så länge som den gjort).


Eftersom jag redan tidigare förutsatt att lite "känsligare" tekniska prylar kommer att eller ev kommer gå sönder nu när vi har barn så jag valde jag att lägga på drulle på vår hemförsäkring. Så jag pratade med vårt försäkringsbolag förra tisdagen och berättade allt som hänt och eftersom vår tv inte var mer än 2år gammal så skulle vi få 100% av vad en likvärdig tv kostar idag minus 1200kr i självrisk. Kvinnan jag pratade med visste inte vad en tv kostade så hon mailad till Siba som är deras samarbetspartners och så skulle hon återkomma så fort hon kunde. Det blev onsdag och sedan torsdag och på fredag hade jag tänkt ringa, men glömde bort det. Igår kom jag ihåg att ringa, men då var kvinnan inte där utan skulle komma tillbaka idag så jag gjorde ett nytt försök idag och fick tag på henne. Det visade sig att vi kommer få 7295:- för vår gamla tv minus självrisken på 1200:-. Alltså kommer vi ha 6095:- att lägga på en ny tv. Vi kommer alltså få lägga lite mer för att få en ny tv. Tror det blir en LED tv typ 46"-47" som vi ändå tänkt köpa. Vi kommer ev köpa en tv till sovrummet senare också, men då kommer det bli en mindre kanske 37"-40", men det blir ett senare "problem" :)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar