Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, oktober 14, 2010

starta företag = krångligt

Vi startade ju ett företag i somras och vi håller nu på att starta upp det. Om jag skall vara ärlig så fattar jag varför det är så få som startar företag i Sverige för fy f*n vad det är krångligt. Mycket regler hit och dit och eftersom det är ett handelsbolag som vi har så betyder det ju att om företaget går i konkurs eller om vi får skatteskulder via företaget så kommer vi ju gå i personlig konkurs också (inget jag skulle vilja). Alltså är det ju viktigt att vi har koll på läget och vet hur vi skall sköta det och vilka uppgifter vi måste spara för att det inte skall bli fel. Än så länge har vi väl inte sålt jätte mycket, men jag jobbar på att lägga ut de nyaste piercingarna på hemsidan och försöka få igång den lite mer så att vi får sålt lite och får in pengar så att vi kan köpa mer.

Just nu är det med andra ord en del att göra då jag skall ta kort på ca 150st olika piercingar och lägga dom systematiskt i små lådor och sedan fixa bilderna och lägga ut dem på hemsidan. Det positiva är ju att när jag väl är klar kommer jag ju inte behöva fixa just dom piercingarna igen så även om dom tar slut så är det ju bara att beställa nya och lägga på sin plats.

Nä nu skall jag fortsätta med mitt sorterande så att jag bli klar någon gång detta året ;)

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Hej! Ville mest säga att jag tycker att www.piercingfabriken.se var väldigt fin! Mycket tilltalande butik! Även om jag inte har nytta av produkten själv =o) Jag undrar lite hur stor uppstartskostnad ni haft? Funderar själv på att dra i gång en e-butik men just lagret är det jag funderar mest på...

    SvaraRadera
  2. Jag skulle säga att vi har lagt 35000-40000kr någonstans vet inte exakt, men då är det en hel del (ca 150st olika varianter till) som inte ligger uppe än.

    SvaraRadera