Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

lördag, januari 09, 2010

Får inte jobba kvar

Just nu har jag otroligt mycket att göra samtidigt som det händer väldigt lite saker som är roliga att skriva om. Därav blir det inte så mycket skrivet här.

Jag fick i veckan veta att jag inte får jobba kvar. Jag kommer få vara kvar tills i slutet av jan och efter det kommer jag bli tvingad att besöka Arbetsförmedlingen. Är jag orolig inför detta? NEJ! Verkligen inte. Det löser sig på ett eller annat sätt det gör det alltid :)

Det är mycket snack och lite agerande från vår sida. Sedan vi blev blåsa av den där killen i kina så gick luften lite ur oss i vår plan att starta företag. Jag har ju tjatat om det sedan i somras och än har inget hänt. Mer än att vi blivit blåsta på runt 11K. Så nu har vi sparat ihop pengar igen och jag har hittat ett nytt företag som verkar mer seriöst och som vi skall försöka beställa ifrån. Dock vill vi ju inte göra oss av med alla pengar vi har i rörlig buffert nu när vi vet om att jag inte kommer få jobbat kvar. Så vi är lite kluvna hur vi skall göra. Jag tror att på sikt kommer det löna sig att starta företaget och få igång det, men det kommer vara segt i början speciellt om jag inte får några pengar vilket jag inte kommer få om jag står som delägare i ett handelsbolag. Dock kommer jag ändå inte få några pengar eftersom Alfa-kassan är en organisation som inte verkar fungera alls. Sist jag var arbetslös försökte jag få pengar från dem vilket slutade med att jag fick tillbaka en bunt med ca 20 fullskrivna A4-papper där det bland annat stod att alla det 3 arbetsgivarintyg som mina arbetsgivare fyllt i var felaktiga. Min fråga är nu hur man skall fylla i dem för att alfa-kassan skall vara nöjda?

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar