Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, januari 20, 2010

Jävla piss företag och deras idiot avtal!

Jag jobbar just nu på ett bemanningsföretag (kommer inte säga vilket det är än eftersom jag trots allt fortfarande är anställd där) och är uthyrd till ett annat företag som vi kan kalla X. Idag fick jag veta att min gruppchef på X vill ha kvar mig till siste feb istället för siste jan som det är just nu :) Jag blev jätteglad. Han hade dock ett krav att jag sa upp mig från bemanningsföretaget. Inga problem jag ringde och sa att jag ville säga upp mig eftersom bemanningsföretaget ändå kommer säga upp mig med 2 veckors varsel på bara kommer skicka mig på skit uppdrag så länge dom måste ha kvar mig. Jag mådde bra i kanske 6 timmar sedan pratade jag med tanten som är min kontaktperson på bemanningsföretaget och nu är jag bara skit förbannad!

Även om jag säger upp mig räknas det som att X tar över mig vilket gör att dom måste betala en månadslön till bemanningsföretaget eller ha kvar mig en månad till via bemanningsföretaget då är övergången gratis, men det vill inte min gruppchef så istället för att jag får vara kvar men med en annan arbetsgivare och chans till ytterligare förlängning kommer jag få sluta den 29 jan pga ett avtal som bemaningsföretaget och X har. Vad fan är det för jävla sätt bemanningsföretaget kan inte erbjuda mig ett skit och jag behöver pengarna hur fan kan dom behandla folk på det här sättet?

Nu är det ta mig fan dags att starta vårt företag för jag kommer ALDRIG någonsin mer vilja arbeta för någon annan. De flesta arbetsgivare är ju ändå helt slut i huvudet och tänker enbart på sina jävla siffror och hur mycket dom tjänar var fan finns medmänskligheten i det??

/Fru S

1 kommentar:

  1. Bemanningsföretag är skit, de vill bara utnyttja människor. Inbilla dig inget annat. För lite sanning om detta läs Naomi Kleins "No logo". Eller se detta Michael Moore avsnitt för lite skratt på manpowers bekostnad: http://www.youtube.com/watch?v=NXbJJThL9Vs

    SvaraRadera