Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, januari 18, 2010

godis, läsk och annan skit

Jag har som mål att gå ner 20-30kg på två år. Eller rättare sagt jag får en fin belöning om jag gör det ;) Jag måste ju hur som helst gå ner och om jag gör det på två år har min svärmor sagt att jag skall gå en likadan kaffemaskin som min svåger har (jag älskar den). Mitt första steg är att försöka undvika socker i så stor utsträckning det går. Vilket betyder att vi inte längre köper läsk till helgen "för att vi är värda det", vi köper inte godis eller annan skit. Det man inte har hemma kan man inte äta. Idag var jag sjukt sugen på en läsk och en kexchoklad, men köpte ett äpple och två clementiner istället. Gav mig den blodsocker höjning jag var ute efter, men var nyttigare :)

Min gruppchef försöker förresten att få behålla mig i alla fall till feb ut vilket hade varit en månad mer än nu, men vi får se hur det bli. Men det löser sig :)

/Fru S

1 kommentar:

  1. Duktigt tjejen. Vi får försöka motivera varandra, jag vill också bli sund och gå ned några kilon. Framför allt komma igång och leva ett nyttigare liv, bli stark i kroppen och må bra!!

    SvaraRadera