Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, augusti 26, 2010

Bolån omöjligt att få just nu!

Jag vet inte riktigt varför jag är så dum att jag går in och kollar lägenheter på hemnet. Jag hittar alltid någon som är fin och som jag skulle vilja flytta till, men vi kan omöjligt få bolån just nu. Pratade precis med SBAB och så länge jag inte har fastanställning med en lön på 17000-18000kr i månaden kommer vi i praktiken vara helt körda på att få bostadslån. Summan jag frågade på va 1,1-1,2 miljoner och det var helt kört eftersom jag inte har ett jobb att gå tillbaka till. Min man kan inte får ett lån överhuvudtaget hur mycket vi än lägger in i kontantinsats. Så det suger ju ganska hårt. Jaja...på något sätt kommer även detta "problem" att lösa sig jag ser bara inte lösningen just nu :)

Jag har varit med om konstiga saker förr. Jobbet jag hade innan äldsta sonen föddes fick jag sparken ifrån för att jag var gravid. Då var jag jätte arg. Det tog mig 2år innan jag fattade meningen med att jag inte fick vara kvar. Eftersom jag hade ganska bra lön där fick jag ganska bra i föräldrapenning med äldsta sonen och eftersom han var yngre än 1år och 9 månader när jag blev gravid med lillebror så får jag samma föräldrapenning denna gången också. Dessutom kunde inte FK räkna på den lönen jag hade på senaste jobbet så jag fick samma i sjukersättning som i föräldrapenning vilket var högre än om dom baserat sjukersättningen på min senaste lön. När jag gick förbi mitt gamla jobb i mitten av mars hade dom dessutom stängt igen så om jag hade jobbat kvar där efter första föräldraledigheten hade jag ändå varit utan jobb från början av april i år. Så även om det känns jobbigt just nu så finns det nästan alltid en annan mening med saker som sker även om man inte fattar hur det hänger ihop just när det sker.

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar