Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

lördag, augusti 28, 2010

Hundägare som inte har koll!

Idag hände en halv läskig sak utanför vårt hus. En kärring var ute med sina två hundar (en schäfer och någon liten typ jack russel storlek) och hade dom okopplade. För det första tycker jag inte detta är ok någon gång och speciellt INTE när man inte har koll på hundarna och vet om dom lyder eller inte. Dessutom springer det mycket barn i vårt område. Hur som helst bor vi på våning 4 och min man stod och lagade mat då hörde han någon skrika massor på utsidan (han är av den nyfikna sorten så han gick fram till fönstret och kollade ut). Nere i ett litet skogsparti som är precis under vårt fönster har kärringens två hundar jagat upp en katt i ett träd. Fine hundar jagar katten inget konstigt med det, men kärringen kan inte kontrollera hundarna och schäfern står under trädet och skäller som en idiot på katten medan kärringen försöker sätta på kopplet på den mindre hunden men den sliter sig och börjar också skälla på katten. Ibörjan sitter katten bara och tittar på dom, medan hundarna skäller som bara den och kärringen försöker få båda hundarna koplade utan att lyckas. Plötsligt tappar katten taget och ramlar ner på marken varav schäfern slänger sig över den och biter ihjäl den (och då pratar vi inte att det bara biter katten så den dör hunden verkligen sliter upp katten så den mer eller mindre delas i två). Vid det här laget har flera runt omkring kommit springade och kärringens kille kommit ut också. Hon får sig en rejäl utkällning av några andra hundägare och en av hundägarna tar tag i den lilla hunden i nackskinnet och sätter den på en bänk och säger plats varpå kärringens kille börjar skrika något om att vara försiktig med hans hund. Hundägaren tittar på honom och säger något i stil med att om man inte kan kontrollera sina hundar skall man inte ha hund och absolut inte lösa varpå kärringen börjar skrika att hon visst hade dom i koppel...mmm eller hur. Det hela slutar med att kärringen och hennes kille går in i vår port och den andra hundägaren försöker hitta kattägaren (vilket jag tycker att kärringen skulle gjort eftersom det var hennes hund som hade ihjäl den stakars katten)

Skoj om det varit ett barn hunden hoppas på. Jag har då ingen som helst lust att möta denna person ute med sina hundar lösa som man inte har en aning om hur dom skall reagera. Finns det någon möjlighet alls att få hunden avlivad? Jag vet att det låter väldigt drastiskt och jag vill poängtera att jag verkligen inte har något emot hundar i allmänhet. Jag bara inte gillar hundar som ägarna inte har koll på och som om man har otur skulle kunna hoppa på mina barn eftersom man inte vet hur dom reagerar.

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar