Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, december 10, 2009

Bra start på dagen och nyheter angående mitt jobb

Denna veckan börjar jag tidigt vilket innebär att min klocka ringer 04:15 och att min buss går 05:01 (SEGT). Det brukar vara lite olika chaufförer som kör, men det är kanske 3-4 som växlar och en av dom (han som körde idag) ger en världens smilie och säger alltid godmorgon. Vilket ger en otroligt bra start på dagen :)

Igår blev jag inkallad till en av gruppcheferna på mitt shift och hon meddelade mig att jag skulle byta avdelning. Min första tanke var bara att gilla läget och göra som jag blev tillsagd. Sedan kom jag på att sist jag jobbade på samma ställe så fick jag också "byta"/blev utlånad till denna avdelning och en vecka senare var jag utan jobb. Denna gången tror jag dock att det är så att dom vill behålla mig istället och om jag är kvar på den avdelningen jag var på så kommer jag inte kunna få vara kvar. Jag har redan nu (i alla fall muntligt) fått förlängt från 23 dec till 24 jan vilket är bra :) och vilket ingen annan av dom jag känner/pratar med som är konsulter fått. Denna gången så är jag inte bara utlånad till avdelningen i fråga utan jag får lära mig att göra jobbet som dom gör vilket i praktiken betyder att jag är med värdefull för företaget jag är uthyrd till eftersom jag kan vara på två ställen istället för ett och det känns mindre troligt att dom bara sparkar ut mig nu.

Jag pratade igår med hon som är min kontakt på bemanningsföretaget och hon sa att alla teamleaders/gruppchefer måste godkänna all form av övertid annars får vi inte betalt. Och idag pratade jag med han som är chef på min avdelning och sa detta och han kommer godkänna all form av övertid eftersom vi har så mycket att göra att jag kan jobbar VARJE dag fram till nyår om jag vill (måste bara bli godkänd och få egna inloggningsuppgifter så jag kan godkänna i datasystemet). Dock kommer jag i fortsättningen enbart att jobba dag vilket betyder gå upp 04:15 VARJE dag, men vad jag man inte för att få behålla jobbet. Som det ser ut nu är även min välplanerade London resa inställd pga av att jag kanske behöver jobba vi får se biljetterna finns ju kvar så om jag kan så kommer jag åka, men som sagt vi får se. Det som är positivt nu är att jag dels jobbar mer och dels kan börja jobba när jag kommer till jobbet. Innan kom jag till jobbet 06:07 och var klar att börja jobba ca 06:15, men fick inte betalt innan 06:35 nu får jag betalt från 06:15 vilket gör att jag inte får massa dötid i början av dagen. Dessutom jobbar jag fortfarande till 15:10/15:15 som jag gjorde innan så det är ju mer tid vilket är = mer pengar :) NICE! :)

Så trevlig chaufför på bussen idag och jag har jobb till den 24 jan :) NICE :)

/Fru S

1 kommentar:

  1. Gratulerar till jobbet, låter ju lovande att du fått förlängt, du kanske blir kvar där! =)

    SvaraRadera