Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, december 01, 2009

Svininfluensan vilken jävla hysteri

Det är hysteri värre när det gäller influensan. Jag är en av dom som valt att inte vaccinera mig eller vår son. Jag har fått en ifrågasättande kommentarer om varför jag inte vill vaccinera mig. De flesta tycker väl jag är dum i huvudet, men jag säger som jag alltid svarat. Jag är mer rädd för vaccinet än för influensan. Jag tycker man testat vaccinet för lite och att det finns för mycket bieffekter. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om min som fick bieffekter resten av livet för att JAG valt att ge honom ett vaccin som visar sig inte vara bra. Visst det kommer vara jätte jobbigt om vi får influensan samtidigt, men då har vi ju haft den sen. Dessutom är det jätte många som dör i vanliga influensan varje år. Skillnaden med svininfluensan är att fler friska människor kommer dö i det.

/Fru S

4 kommentarer:

  1. Jag tillhör dem som också hoppar över vaccinet då det skrämmer mig mer än någon flunsa!

    Få vågar erkänna "face 2 face" att man inte tagit vaccinet då folk som tagit det blir så satans aggressiva, jag undrar om den här aggressiviteten kommer utav vaccinet? =D

    SvaraRadera
  2. Har inte heller tagit vaccinet. Tycker lika som du, vad vet vi om biverkningarna? Tänk vad hemskt att medvetet ha valt att spruta in vaccinet i sina barn och så visar det sig att det är fruktansvärda biverkningar. en sak ärväl om man är i riskgruppen då är det ju ett annat ställningstagande, men min barn har aldrig ätit hostmedicin, och knappt penicillin. Inte för att jag är emot det, men det har inte behövts. Tror att kroppen är bra på att läka saker själv med vila och glass. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har vaccinerat mig BARA för att vi bor utomlands och jag är rädd för att hela familjen kan insjukna samtidigt = vem ska då hjälpa oss med Filip här?
    Men jag hade inte vaccinerat mig i Sverige och varken min man eller min son är vaccinerade.
    Hoppas jag slipper några läskiga biverkningar.
    Kram

    SvaraRadera