Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, december 08, 2009

Fort på hysterin kring influensan

Idag berättade en jobbarkompis att en av hennes vänner åkt in akut till sjukhuset igår efter att ha tagit vaccinet. Hon slutade andas och det var visst världens liv. Hon mår bra nu, men måste ha någon med sig de närmaste dygnet. Det är sådana här saker som får en att vara glad att man valt att inte ta det. När jag ligger hemma och är sjuk och sonen är sjuk och min man är sjuk och vi bara mår skit allihopa så får man väl skylla sig själv antar jag :)

Jag har fått ta emot en hel del kritik från främst andra mammor som tycker att jag är dum i huvudet som inte vaccinerar sonen, men jag tycker att det borde ju ändå vara mitt val som förälder? Vad har andra människor för rätt att kritisera mitt val egentligen? Dessutom är deras argument till att jag bör vaccinera honom att det kommer bli så jobbigt när vi båda är sjuka samtidigt. JA och det kommer bli jobbigt som fan om han får någon biverkning som han får leva med resten av livet också! Blir så trött. Det är ingen idé att säga att man är kritisk till hela grejen, att man tror att det är ett skapat virus för att någon skall tjäna en jävla massa pengar för då är man väldigt dum i huvudet för en sådan sak skulle INGEN kunna göra! HAHAHAHA! Människor gör väldigt mycket och väldig dumma saker för att tjäna pengar så det är ingen omöjlighet även om det inte är bevisat.

Det bli skoj den dagen (om den kommer) då vi upptäcker att vaccinet inte var bra och att den på lång sikt ger fruktansvärda biverkningar för att den inte är testad tillräckligt mycket. Nä just det det är ju samma vaccin som till fågelinfluensan som används nu så det är ju visst testad, men fågelinfluensan sägs ju vara skapad av samma företag som gör vårt vaccin (vad jag har hört. Vad jag vet är det ej bevisat, men det är mycket som står i media som inte är bevisat så...) så steget från att göra ett virus till att göra ett till är inte så lång. Vad gör det om X antal tusen/miljoner människor dör vi är ju ändå så många och det finns ju några få människor som tjänar massor med pengar på detta. Jag tycker det låter som en bra idé NOT!

(Jag ber om ursäkt för ett innehållslöst och förvirrat inlägg)

/Fru S

1 kommentar:

  1. "Jobbigt när ni båda blir sjuka samtidigt."
    Det är ett dåligt argument för att ta ett tvivelaktigt vaccin och riskera biverkningar som ger men för livet!
    Jag undrar om dem flesta vet vad ett vaccin EGENTLIGEN är?

    Ha en bra dag! Och stå på dig! =)

    SvaraRadera