Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

fredag, december 25, 2009

Köpa för köpandets skull eller köpa det folk behöver?

Förra året hade vi fått barn och hade därför inte så mycket pengar till julklappar och i år har vi ju som ni vet precis köpt ny bil + nya vinterdäck så vi har inte så mycket pengar i år heller. Dessutom vet jag ju inte om jag får behålla jobbet så det känns onödigt att köpa massor med julklappar till alla andra och sedan slutar det med att jag blir av med jobbet och vi inte går runt och får låna pengar för att klara oss. Rimmar illa i mina öron eller vad tycker ni? Detta gjorde att vi både förra året och i år sa att vi inte skulle köpa så mycket julklappar. Självklart har vi köpt vi lite julklappar till vår son och hans faste som är 3½ år och lite till mina kusinbarn som är 6år och 4år. Utöver det har vi inte ens köpt julklappar till varandra. Vi kommer köpa trisslotter till våra närmaste och hoppas dom vinner mycket pengar då lär dom inte gnälla över att vi är snåla i alla fall ;)

Det finns dock EN enda sak som jag önskat mig i julklapp i år och det är en tvättmaskin som vi kan ha i lägenheten. Det är inte det att det är så jobbigt att gå ner till tvättstugan som är grejen utan mer att det är skönt att kunna tvätta man VILL och har TID. Vi fick lite pengar av min svärmor när hon var här på besök som vi tänkt använda till detta ändamål, men så ringde min svärmor till min man och sa att vi får en tvättmaskin av henne i julklapp :D Wiiihiiii :D Hur skönt som helst. Så nu kommer vi ta pengarna vi fick och sätta in på vårt blancolån. Vi har kommit fram till att om jag inte får förlängt har vi 3 månadslöner ink den som var att betala av ett lån på lite mindre än 40K Hmmm undra hur det skall gå :S Därför kommer vi inte att spara 10% de närmaste månaderna vi kommer ta allt jag tjänar över 10K och allt min man tjänar över 20K + 10% av hela lönen och sätta in extra på blancolånet + de pengar som vi fått kommer vi denna månaden betala ca 11K extra på blancolånet :) Känns bra!

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar