Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

lördag, april 04, 2009

Åka gratis på bussen i stockholm

Eftersom vi bor i Stockholm åker vi gratis på bussarna med barnvagn. I början av min föräldraledighet köpte jag ett busskort eftersom jag åkte mycket pendeltåg då, men när jag började räkna på hur ofta jag var tvungen att använda månadskortet för att det skulle löna sig så kommer jag fram till att jag var tvungen att åka in till Stockholm central minst 3 gånger i veckan för att det skulle löna sig och jag kom fram till att så många gånger åker jag inte till stan. Genom att bara åka buss sparar jag 700kr i månaden.

Visst är det skönt att åka gratis, men ibland blir man väldigt irriterad på hur man blir behandlad på bussen bara för att jag har med mig en barnvagn. Idag tex när jag åkte bussen hem så dels körde busschauffören som en idiot och sedan så stannade han jätte långt från trottoaren så att det var jätte svårt att komma både av och på. Kanske inte skall gnälla eftersom jag åker gratis, men det gör jag ju enbart för att jag har barnvagn med mig och sl inte kan garantera att jag får åka med bussen eftersom den kanske är full. Så egentligen har jag ju all rätt att gnälla!

Nä nu skiter vi i bussen och njuter av det fina vädret istället =)

/Fru S

2 kommentarer: