Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, april 09, 2009

Operera brösten

Jag sitter och tittar på ett program som handlar om människor som opererat brösten. Det är egentligen helt sjukt hur mycket pengar människor är beredda att spendera på att fixa brösten eller andra delar av kroppen som dom inte är nöjda med.
Det är jätte många i min omgivning som fått barn som redan några månader efter barnet var fött började prata på att när dom är färdig med att få barn skall dom fixa till brösten. Vilket jag kan förstå på sätt och vis. Jag har också fött barn och ammat så jag vet vad det gör med kroppen, men jag skulle aldrig lägga så mycket pengar på att fixa till min kropp. (säger jag nu).

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Gäller de flesta tror jag: är du inte nöjd med din kropp så är det nog självkänslan som brister?

    SvaraRadera
  2. Ja antagligen. Det är dock lite sorgligt att unge flickor är så otroligt utseende fixerade idag att deras självkänsla sjunker och de är villiga att ändra sina kroppar med hjälp av kniven.

    SvaraRadera