Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, april 14, 2009

Stockholm inte lika stort som jag trott...

Jag har länge velat åka till IKEA och köpa en rullgardin som gör att det blir helt mörkt i vårt sovrum så att det blir lättare att få sonen att sova på kvällen. Dom senaste dagarna har han inte somnat förrän mellan 20.30-21.30 vilket är lite i senaste laget. Så idag åkte jag till IKEA för att se om dom hade någon som föll mig i smaken. För att ta mig dit måste jag åka först en buss och sedan byta i Norra Sköndal där jag måste vänta i allt från 15-10 min. Idag när jag var där började en dam/tant prata med mig hon tyckte att min son var söt och sedan kom hennes buss så vi hann inte prata så mycket mer. Sedan kom min buss och jag gick på. Som vanligt var det trångt som fan eftersom det redan stod en vagn på bussen.

Efter att ha varit på IKEA med en vän och henne son i några timmar så gick vi förbi Heron City och dumpade alla saker jag köpt i vår bil som stod där (min man jobbar i Heron City det var därför bilen var där). Jag och min vän skulle åka olika bussar så vi stod och väntade på hennes buss först och när den kommit och hon gått på så gick jag till min hållplats. Lite små irriterad såg jag att det stod en mamma och pappa med en syskonvagn som skulle med samma buss som mig vilket i praktiken betyder att jag skulle få vänta på nästa (30 minuter åt helvete). När bussen väl kom stod det redan en vagn på bussen vilket gjorde att jag fick plats men inte dom andra :). Till min stora förvåning var det samma mamma och henens två barn som var med när jag åkte till IKEA. Dessutom gick kvinnan som jag pratade med i Norra Sköndal i förmiddags på i Hökarängen och vi gick båda av i Norra Sköndal så vi pratade igen.

Stockholm är inte så stort som jag först trott :)

Det mest spännade som hände idag var väl att busschaffören körde fel strax efter Älvsjö station. Ett fel som snabbt rättades till. Shit vilket tråkigt liv jag måste ha om detta var det mest spännade som hände idag ;)

Min dagsbudget går tyvärr stadigt neråt. Det finns dock ljuspunkter i detta totala mörker. Mina pengar har denna månaden gått mest till mat. Och jag handlade för mindre än jag tänkt på IKEA idag (och det är en bedrifft ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar