Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, april 22, 2009

Nu börjar det bli lite panik...

Jag skall i början av maj börja söka jobb efter min föräldraledighet. Det hade varit skönt om jag hade haft ett jobb att gå tillbaka till men min fd arbetsgivare var som det flesta arbetsgivare. En gravid kvinna som har provanställning vill nästan ingen arbetsgivare ha att göra med. Dom vill inte ens ta i en med tång för man är för mycket problem. Vem fan skall driva vårt land i framtiden om inte våra barn. Hur som helst fick jag ingen förlängd provanställning på mitt fd jobb så nu är det snart dags att börja leta efter ett nytt jobb.

Jag har lite små panik om hur jag skall kunna hitta ett jobb alls. Det är inte bara det att jag måste hitta ett jobb som jag blir kallad på intervju på och som jag sedan får nej nej "problemet" är mycket större än så. Min man jobbar kvällar och helger han har dessutom precis fått chansen till en befordran och måste därför satsa 200% på sitt arbete den närmaste tiden vilket gör att jag måste hitta ett jobb som antingen har arbetstider 07.00-16.00 eller som ligger i närheten av där vi bor och då kan det fungera om jag jobbar 08.00-17.00 istället eller också ett jobb som bara är 50-75% och absolut inga kvällar eller helger. Det är alltså inte bara att söka alla jobb som finns utan jag måste hitta ett jobb som har bra arbetstider och som jag dessutom har möjlighet att få. Fan vilket pussel det är att ha barn med alla tider, hämtning och lämning på dagis m.m. Jag hittade ett jobb som skulle varit super bra för mig och som var exakt samma sak som jag gjorde på mitt förra jobb enda skillnaden var att det var ett annat företag, men arbetstiderna var 10.00-19.00 mån-fre så det kunde jag inte söka :(.

Så om någon har ett ledigt jobb att rekommendera eller kan fixa ett så hör av er ;)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar