Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, juli 25, 2010

Besök på förlossningen

När äldsta sonen låg i magen var han ganska lugn och sparkades inte så mycket. I alla fall inte så att jag fick ont, men om man buffade på magen så buffade eller sparkade han tillbaka. Denna bebisen är ännu lugnare och buffar inte tillbaka och man får ingen respons alls vilket är väldigt jobbigt. Om man inte känner av bebisen alls under en dag skall man ringa förlossningen och i alla fall prata med dom och dom brukar vilja att man kommer in och gör en CTG (kollar bebisen hjärtljud) och kollar så att allt är ok.

Jag tror att denna bebisen älskar sjukhus för igår var tredje gången den här graviditeten som jag var inne på sjukhuset pga av minskade fosterrörelser. Första gången var i vecka 27 andra i vecka 36 och nu i vecka 38. Första gången kände jag av att bebisen sparkade när jag väl var inne och man kunde höra när han sparkade också. Andra gången kände jag ingenting alls så dom gjorde ett ultraljud på mig för att se så att bebisen rörde på sig vilket den gjorde ganska mycket, men jag kände inte av det alls nästan. Denna gången började han sparka som en tok så fort dom började kolla hjärtat.

Jag börjar bli lite less på detta då jag känner mig ganska dum varje gång jag åker in för att kolla och så visar det sig att allt är ok. Visserligen tycker dom att man skall komma in om man inte känt av bebisen alls, men man känner sig ändå dum när allt ser hur bra ut som helst. Hoppas han vill komma ut snart så jag slipper det här...

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar