Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, juli 20, 2010

"Stor" handlandet inför bebisens ankomst har börjat!

Idag är det 13 dagar kvar till bebisen är beräknad att komma och om han kommer på samma dag som sin storebror så är det "bara" 14 dagar kvar tills graviditetsfasen är över och tills resten av livet fasen med två små gangstrar tar sin början ;)

Det som är bra med att veta vad det är för kön på bebisen som jag känner det är att vi inte behöver köpa speciellt mycket saker till bebisen nedkomst. Visst vi måste köpa vanliga saker som blöjor, ersättning, napp m.m sånt som går åt helt enkelt, men jag har inget som helst behov av att köpa kläder eller liknande då jag vet att vi har minst 1-2 blåa IKEA påsar i förrådet helt fulla med kläder som vi hade till äldsta sonen. Jag tror säkert att jag kommer att vilja köpa lite nytt till bebisen också och att en del saker som var "så fina" när jag la ner dom inte alls är lika fina när jag tar upp dom igen ;)

Jag har dessutom en kusin som fick en son för 1år sedan idag faktiskt :) och om jag ber snällt kan jag säkert få låna lite kläder av henne. (Dock inget jag tar för givet).

Idag köpte jag i alla fall den första grejen/saken vad ni nu vill kalla det till bebisen. Hans första napp :) Kommer ihåg när äldsta sonen föddes och det var ett väldigt gnäll om att napp skall man inte ge sina barn tidigt för då kanske dom inte kan ammas längre pga att dom förlorar sugtekniken, men vi gav äldsta sonen från han var 3 dagar och det var aldrig några problem med amningen eller liknande. Vi får väl se det är inte alls säkert att bebisen vill ha napp, men nu har vi en i alla fall :)

Nä nu skall jag vika ihop alla våra rena kläder + försöka ta mig ner till förrådet för att börja sortera barnkläder. En sak har jag lärt mig när det gäller bebisar. Även om dom är beräknade att komma en speciell dag så betyder det inte att dom gör det. Dom kan komma när som helst och man har ingen aning. Se bara på min kompis som fick sin 8-9 dagar innan den var beräknad att komma. Skulle vår bebis gör det så skulle han komma om 4-5 dagar och då måste jag ju hunnit sortera alla kläderna innan dess.

Stress, stress, stress ;) Idag gick jag in i vecka 38+0 vilket betyder att jag har varit gravid i 38 hela veckor och 0 dagar. Detta är även ett magiskt "tal" eftersom bebisen inte räknas som förtidigt född om man får den 2 veckor för tidigt eller 2 veckor för sent. Alltså kommer bebisen inte räknas som för tidigt född från och med idag :)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar