Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

fredag, juli 16, 2010

Maken till kaos vecka har jag aldrig varit med om!

Denna veckan kan enklast beskrivas med KAOS. Först kom sonen hem sent på måndagskvällen. Resan hade gått bra och det märktes att han var glad att se oss trots att han haft det bra hos mormor och morfar. På tisdagen åkte vi in till barnakuten med sonen för han var dålig i magen och hade blod i avföringen :(. Allt var dock frid och fröjd (har inte kommit mer blod heller). När vi var på väg hem ringde en kompis som är gravid och säger att hon skall åka till sjukhuset och göra en undersökning. Det hela slutar med att hon blir inlagd och eftersom jag hade jour denna veckan (skulle passa hennes äldsta son om det mot förmodan skulle vara så att bebisen kom denna veckan) så åkte jag hem till min kompis så att jag var där 06:30 i onsdags och passade hennes son hela dagen. Ganska tidigt stod det dock klart att hon skulle få ligga över natten så jag tog med mig hennes son hem till oss istället så att han kunde busa med min son (dom är jämngamla) och sedan sov hennes son över. Det tog ganska lång tid att få honom att sova, men när han väl somnade så sov han hela natten. Han var hos oss hela dagen igår och på kvällen kom hans farbror och hämtade honom. Då hade även bebisen kommit.

Det var en väldigt tur att min mamma var här denna veckan annars hade det varit ännu mer KAOS. Igår var den värsta dagen hittills och jag var sängliggande nästan hela eftermiddagen för jag hade så fruktansvärt ont.

Idag åkte mamma hem. Efter det gick jag ut med sonen en stund så han fick busa lite på en lekplats och efter det gick vi till affären och handlade lite. Väl hemma igen bröt helvetet lös. Innan sonen åkte till mina föräldrar körde vi stenhårt på att nappen och snuttefilten har man BARA när man sover. Detta har dock fungerat sådär hos mina föräldrar och eftersom denna veckan varit som den varit så har det fungerat sådär sedan han kom hem också. Idag började jag dock om vilket ledde till att sonen stod och gallskrek efter nappen och snutten och grät så mycket att han tillslut spydde. Visst jag kände mig som världen sämsta mamma i just den stunden, men hade jag gett med mig hade han ju vunnit och vetat om att om jag bara skriker tillräckligt mycket kommer jag få det jag vill av mamma och sånt trams orkar jag inte med. Då får han hellre skrika som en tok nu, men samtidigt lära sig att det inte hjälper.

Senare fick han nappen och snutten, men det var i samband med att han skulle sova middag. Då var han så trött att han slocknade på 5 min :)

Så min kaos vecka börjar lida mot sitt slut det enda som fattas för att göra så att denna veckan blir ännu mer kaos är om bebisen bestämmer sig för att komma i helgen för då har vi ingen som kan ta sonen. Skulle inte förvåna mig ett dugg om så blev fallet.

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar