Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, juli 21, 2010

Reklam från Ellos lite skrattretande

Idag fick jag hem reklam från Ellos som var lite skrattretande. Vet inte om det är en ny grej dom börjat med, men dom har en del med lite större kläder (storlek 42-56). Inget konstigt med det. Kollade i alla fall igenom tidningen och det är lite skrattretande den vänder sig till kvinnor som är lite större, men ALLA "modellerna" var jätte smala och jag är tveksam till att en enda av dom hade storlek 42 ens. Borde man inte om man vänder sig till kvinnor som i alla fall är lite "större" om det är den målgruppen man vill göra reklam åt eller?

Jag hittade visserligen en hel del som var snygg, men det finns ju ingen mening med att köpa nya kläder nu när jag har så kort tid kvar tills jag skall få barn. Planen är ju även att gå ner i vikt efter förlossningen, men fylla på garderoben känns inte som prio nummer 1 just nu, men skall absolut kolla där sen när jag gått ner en del eller i alla fall gått ner gravidkilona :)

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Intressant iakttagelse. Kan det vara så att folk som är överviktiga inte köper kläder när de verkligen ser ut på deras kroppsform?

    Vet att det flera gånger kommit upp försök till att genomföra kampanjer med "modeller som har hull", men efter lite artiklar har det sällan kommit något mer.

    Folk vill uppenbarligen inte ha vad de kan förvänta sig, utan de vill se sig själva som på bilden. Därför smala modeller, tror jag.

    Good day ;)

    SvaraRadera
  2. KJ: Jag tror att det beror på att idealet idag är att man skall vara så smal som möjligt. Helst ha storlek 00 och vara så undernärd att man håller på att dö :(
    Jag tror att smala människor inte vill se mulliga modeller för att det är fel ideal och tjocka människor vill kunna känna sig fina trots sin vikt. Så jag tror att du har helt rätt. Tycker ändå att det är lite skrattretande ;) Hade antagligen aldrig ens tänkt på det om jag inte var överviktig själv :)

    SvaraRadera