Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

lördag, juli 10, 2010

Det finns en första gång för ALLT!

Idag ringde min man mig och frågade om det var okey att han köpte en ny dator på avbetalning. Vi har pratat jätte länge, men eftersom min man vill ha en dator som håller något år kommer den att kosta lite också.

Min man jobbar på ett elektronikföretag och dom har just nu en kampanj med 30 månaders avbetalning helt utan avgifter + att man kan betala tillbaka snabbare om man vill. Jag var lite skeptisk till det hela samtidigt som jag känner att det kommer vara drygt att lägga ut pengar varje månad så kommer det även vara drygt att få ihop pengarna till att köpa datorn rakt av.

Så sagt och gjort min man köpte en dator på avbetalning i 30 månader. Vi fick ett kreditkonto på Nordea med en kredit på 20000kr och hans dator kostade 15100kr och då var dom noga med att påpeka att man kan använda resten av krediten också om man vill. Vilket vi inte vill och inte kommer att göra och vi kommer även betala mer per månad än vad vi skall göra då dom bara har en minimum summa man måste betala och om man vill kan man betala mer.

Det konstiga var att min man var och kollade så att allt fanns och sedan gick han och betalade, men han hann inte få med sig alla produkterna så när dom stängt och han skulle ta det han betalat för så fanns dom inte kvar. Det skumma med det är att dom tex bara sålt en av många av sakerna som inte fanns där den här månaden och det är dom som min man betalat för vilket får en att undra var i fridens namn produkterna tagit vägen. Antingen så är det någon som plockat ihop en dator och sedan ångrat sig när han/hon sett priset eller också är det någon som snott dom. Min man skulle hur som helst gräva i det imorgon och se om han kunde hitta dom delarna som saknades och om han inte gör det så får dom beställa hem nya till honom eller också får han göra återköp på dom.

Så gott folk det finns en första gång för allt och idag var första gången vi köpte en tekniskpryl på avbetalning. Men det borde ändå ses som ganska bra med tanke på att vi:
  1. Varit ihop i snart 5år och är väldigt tekniskt intresserade och aldrig tidigare köpt något på avbetalning.
  2. Att min man jobbar på ett elektronikföretag och ständigt är i kontakt med nya tekniskaprylar.
/Fru S

3 kommentarer:

  1. Jag får erkänna att jag tycker att ni prioriterar lite underligt. Fast självklart är det NI som bestämmer hur NI vill ha det.

    Men i min värld är det ej logiskt att köpa dyra kapitalvaror och leksaker till er själva för tusentals kronor när ni bor i ett område som ni *hatar* och som du tidigare har skrivit att du inte vill att ditt barn ska växa upp i.

    SvaraRadera
  2. hej!

    jag har precis lagt till din blogg i min realtidsuppdaterade blogglista, jag hoppas att det är okej med dig!

    Trevlig sommar!

    SvaraRadera
  3. Anonym: Har försökt skriva ett bra svar, men insåg att allt jag skrev bara lät så dåliga undanflykter. Sanningen är den att även om vi köper leksaker till oss själva så sparar vi fortfarande pengar och så länge jag inte har en fasttjänst kommer vi inte få ett lån oavsett hur mycket pengar vi har om vi inte har hela summan då vill säga ;)

    SvaraRadera