Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, juli 06, 2009

Återuppta gammal hobby?

Vi var i helgen och köpte nya hyllor till vårt vardagsrum. Tanken var att vi skall bygga en jätte stor och lång bokhyllsvägg, men efter moget övervägande har vi kommit fram till att vi ändå inte kommer ha något att fylla hyllorna med så just nu ligger resten av väggen på is =). Hur som helst så jag nu även börjat städa ur ett av rummen som vi använt som "skrotrum", men som det är tänkt att sonen skall ha som sitt rum när han blir lite äldre. Det var fullt med flyttlådor, påsar och allt möjligt skräp där inne och vi har stängt dörren och låtsats som om rummet inte finns enda sedan vi flyttade hit i början av mars. Eftersom vi inte direkt har varit i behov av ytan så har det varit lätta att ignorera det som måste göras, men jag har ändå mått lite dåligt över att det aldrig blir gjort.

Så nu har jag tagit tag i "skrotrummet". Efter att ha skruvat ihop billys hyllor till förbannelse i lördags använde i alla fall jag går dagen till att dels ta bort de hyllor som vi hade i vardagsrummet (dom var björkmönstrade billys hyllor och vi hade tröttnat på dom så vi köpte nya i ek i stället och ställde in dom i björk på min mans hobbyrum). Vi köpte 4st som var 40cm breda och 2st som var 80cm breda. Det blev jätte bra och jag hade till och med mätt rätt så att dom passade super bra =) (ibland lyckas man)

Efter att ha gått igenom en jäkla massa sopsäckar med kläder och annat skräp som jag varit duktig och sorterat efter vad jag skall slänga eller ge till myrorna så hittade jag en låda med massor av mina barbiedockor. Nu har vi ju ingen dotter (än i alla fall) så jag tänkte ta med dom hem och ge till mina två kusin barn (6år och 4år) så får någon glädje av dom i stället för att jag slänger dom och vill dom itne ha dom kan dom ju kasta dom. I botten på lådan hittade jag massor med pokaler och priser från när jag tävlingsskött som barn (eller ja jag höll på från det att jag var 6år till jag var 18år). Min pappa har kvar luftgeväret som jag sköt med i slutet det är faktiskt ganska bra.

Eftersom vi inte visste vad vi skulle ha i alla hyllorna så satte jag upp alla priserna i en av hyllorna. När min man kom ut i vardagsrummet för att kolla vad jag hade gjort tyckte han att jag skulle fundera på om jag ville börja skjuta igen. Visste det var skoj och det hade varit skoj att göra något utan barn och bara få vara själv. Samtidigt vill jag inte göra det bara för att det är skoj om jag skall göra det vill jag tävla och göra det på riktigt och jag vet att det är väldigt dyrt, men vi får väl se. En gång i tiden var jag ganska duktig så det hade varit ganska skoj att skjuta bara för att se hur bra jag är nu...=)


/Fru S

1 kommentar:

  1. Om inte annat är det ju alltid bra att ha lite vapen hemma. Medlemskap i skytteförening är en anledning så god som någon att få licens för handeldvapen.. :)

    SvaraRadera