Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, juli 21, 2009

Slänga, spara, skänka till loppis

Jag håller på att bli galen. Jag vet inte hur många gånger jag försökt "hjälpa" mina föräldrar att bli av med saker från sitt hus så att det faktiskt finns plats att vara i det, men orkar jag fan inte mer. Jag skiter i om dom dör för att dom drunknar i grejer. Det är inte mitt problem och jag tänker inte ens diskutera saken med mina föräldrar längre. Min mamma skäller bara på mig när jag tar upp saken och tycker att anledningen till att det är så stökigt är för att jag har så mycket saker är. FINE jag skall rena ut alla mina saker. (Jag har redan börjat). Jag har delat upp det i tre högar. Spara vilket blir mest gamla kort. Även en del böcker har fått vara kvar. Sedan har vi slänga högen som 90% av alla papper och skit som är "mitt" hamnar i. Vad skall jag med en uppsats jag gjorde i 7:an som jag fick VG på? Jag slänger allt som inte har sentimentalt värde eller som jag verkligen vill ha. Kanske dumt, men om jag skulle spara allt så skulle även jag drunkna i skit och det har jag ingen lust med. Sedan har vi skänka till loppis högen. Den består främst av böckerna jag inte vill ha och lite annat som kanske kan ha värde för någon annan, men inte har det för mig. Jag har idag gått igenom en bokhylla som var full med böcker, papper och annats skräm. Min mamma kommer antagligen att bli sur, men jag kommer slänga massor med pärmar som visserligen är helt ok och fungerar, men som inte används till något alls. Varför spara dom för att KANSKE, KANSKE, KANSKE använda dom en dag om 10 år? Då kan jag lika gärna köpa EN ny när jag behöver den istället för att det tar plats i mitt hem i 10 år och att jag mår dåligt av att det är så mycket saker.

Jag överdriver säkert en del i mitt slängande och en del av sakerna jag slänger skulle jag kanske kunna ha nytta av i framtiden, men eftersom jag slänger det så kommer jag vara tvungen att köpa nytt den dagen jag KANSKE behöver det och på något sätt känns det ändå bättre att ha ett renare hem och må bra dom där 10åren istället för att spara pärmarna och må skit i 10år. (Kanske dåligt exempel, men men...ni fattar poängen hoppas jag) ;)

Nu skall jag återgå till mitt slängande. På torsdag bär det av till tippen =)

/Fru S

4 kommentarer:

  1. Helt rätt i min värld. Varför spara på en massa saker som bara ligger och tar plats år ut och år in?!

    SvaraRadera
  2. Kör på, ha massa saker liggande som inte används stjäl energin, det ger negativ energi.

    SvaraRadera
  3. åååhhh jag älskar att åka till tippen och slänga bort all skit! Känns så befriande att komma hem sen! Det känns genast luftigare och härligare...

    SvaraRadera
  4. Som jag trodde kommer vi inte köra till tippen imorgon, men just nu orkar jag inte tjata för vi åker snart hem och har så sjukt mycket inplanerat innan vi åker hem så jag skall fokusera på att ha roligt dom sista dagarna och så får jag ta nya tag hemma istället =)

    SvaraRadera