Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, juli 15, 2009

En bra månad trots semster

Denna månaden ser ut att bli en riktigt bra månad rent ekonomiskt. Visserligen har mina föräldrar varit på besök hos oss sedan den 1 juli och efter det åkte jag med hem till dom den 8 juli så mycket har dom hjälpt till att betala och jag betalar inget för att vara på "semester" på västkusten =)

Denna månaden har även 800kr betalats till min kompis för att vi skall åka till Gotland den 10-15 aug. Min man har satt undan 8000kr till vårt sparkonto och vi är trots inköp av diskmaskin och en del billyshyllor på IKEA i slutet av juni och trots att vi gjorde slut på en del pengar förra månaden ligger vårt sparkonto just nu på mer än delmål 2 vilket är 25000kr. Visst ingen jätte summa och vi är ju på inget sätt ekonomiskt oberoende resten av livet med den bufferten, men det är i alla fall 25000kr mer än vad många andra familjer har sparat och om det skulle hända något akut så har vi i alla fall pengar vi kan ta av.

Jag har även fått upp ögonen för att jag inte vill ha det som mina föräldrar har det (att ha så mycket saker i sitt hus att man knappt får plats själv). Jag har även kommit fram till att den som har mest saker när den dör vinner inte. Antagligen kommer jag må mycket bättre under hela mitt liv om jag har pengar på banken så att jag känner mig trygg och vad har jag egentligen för nytta av att köpa massa saker som ändå inte kommer till använding?

Nästa månad är det dagsbudget som gäller till 100%. Jag skall fan inte handla för mer än vad jag har att röra mig med varje dag och om jag måste handla för något som kostar mer än vad som syms i dagsbudgeten får jag helt enkelt spara från tidigare dagar.

Det enda jag vet att jag har som extra utgift kommande månad är en present till en kompis som fyller 30 =) Ja, V du börjar bli gammal som gatan =P. Visseligen fyller hon i slutet av sep, men eftersom mina föräldradagar tar slut i aug och sonen börjar på dagis så att jag inte kan ta ut fler dagar i alla fall. Så jag planerar lite i förväg...=)

/Fru S

1 kommentar:

  1. 25000;- är en fin buffert! Alltid skönt att veta att det finns en slant om något skulle hända som man verkligen inte räknat med. Och då jag förstått det som rätt så bor ni i hyresbostad precis som oss och då är det i alla fall inga värmepannor som kan gå sönder och kosta 80 000;-. Vad jag vill säga är att buffertens storlek kanske inte är lika beroende av att vara så gigantisk...
    Gotland, ditt vill min fru också.
    Ha en trevlig semester! =)

    SvaraRadera