Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, juli 19, 2009

Har jag blivit ett Metallica fan nu?

Gårdagen blev lyckad. Dock började den i ett stort kaos. Mitt tåg som skulle ta mig från närmaste station till GBG var försenat. Jag hade visserligen 40 min på mig i GBG att byta och det är inga långa sträckor man måste ta sig, men jag blev ändå jätte stressad. Att bo i STHLM som normal människor skulle bli stressade av är ingenting mot vad jag bli när kommunaltrafiken inte fungerar som den skall på västkusten för jag vet att det inte finns några alternativ på fler timmar så om man skall åka vidare är chanserna mycket små att man hinner. Hur som helst så kom det efter lite om och men ett tåg som jag kunde åka med. Anledningen att det tågen var sena var att det inte fanns någon spänning i ledningarna. När jag väl satt på tåget slapnade jag av för den nya beräknade ankommsttiden till GBG var kl.13:40 vilket skulle göra att jag blev 20 min sen men ändå hade 22 min på mig att byta. Efter 1 sation kom dock stressen tillbaka eftersom vi fick veta att vi vid nästa station skulle byta till buss för att åka en bit och sedan byta till tåg igen. Ahhhh. Jag var så stressad att jag ringde hem till mina föräldrar för att be dom kolla med SJ vad jag skulle göra om jag missade mitt tåg i GBG. Min man skulle ju hämta mig i Jönköping vid kl.16.00 och missade jag mitt tåg i GBG skulle jag inte vara framme förrän 18.00 om jag inte tog taxi och det hade inte jag råd med trots att SJ antagligen skulle betalat en del av resan.

Det hela slutade i alla fall med att trots alla förseningar och trots alla byten från tåg till buss och tvärt om så hann jag med mitt tåg i GBG =). JAg var framme i Jönköping till och med några minuter tidigare än beräknat och min man anlände strax innan mig. Att det sedan var 1½-2 kvar i bil var det ingen av oss som tänkt på =)

Vi var i Hultsfred runt kl.18.00 och hittade faktiskt smidigare än planerat till festivalparkeringen och till festivalområdet också. När vi gick ur bilen öppnade sig himmelen och regnet vräkte ner. (Kul tänkte vi) och hämtade paraply. Vi begav oss till festivaområdet. Väl där fick man ju inte ta med sig paraplyer in så vi var tvungna att slänga "våra"/mina föräldrars paraplyer. Eftersom vi egentligen enbart var där för att se Metallica så brydde vi oss inte så mycket om dom andra banden. Vi ställde oss i kö för mat och det tog runt 1½ timme att bara få mat. Helt ok burgger från Texas long horn =). The hives spelade medan vi åt och dom var helt okey. Sedan började den långa väntan till att Metallica skulle börja. Vi väntade, vi väntade och vi väntade lite till. Från det att vi kom tills Metallica drog igång kl.00.03 (drygt 15 min sena) så stog vi upp i 6 timmar pga att det dels inte fanns några sitt platser och dels var gegga överallt annars. Vi fick dock inget mer regn på oss så det var ju ett stort PLUS =). Jag och min man orkade bara vara kvar på Metallica i lite drygt en timme sedan hade jag så ont i korsryggen och benen att jag höll på att dö och min man hade riktigt ont i fötterna så vi beslutade oss för att gå. Kanske lite trist med tanke på vilka vi kollade på, men samtidigt jag hade aldrig tidigare hört en låt så för mig var upplevelsen enbart att se dom (dom hade 4 st jätte stora skärmar som man såg i alla fall lite av vad som hände på där framme. Vi stog ganska långt bak). Så här i efter hand hade det inge gjort något om mitt tåg varit sen så vi kommit dit senare, men det är ju svårt att veta innan. Vi konstaderade även att vi gjorde ett smart drag att bege oss till bilen innan alla dom andra typ 40000 personerna skulle gå (det var i alla fall vad som var beräknat att komma sedan hur många det var vet jag inte, men det var riktigt mycket folk kan jag ju säga).

Vi sov i bilen i några timmar och sedan begav vi oss hem till mina föräldrar kl 07.30 i morse. Trots strul med tåget igår och trots att vi gick tidigare än beräknat så tycker jag ändå att det var en helt ok upplevelse. Om vi betalat 1000kr/st för biljetterna hade jag varit rejält missnöjd, men sammtidigt så hade jag inte hört talas om något av dom andra banden, jag vet ju villa Metallica är, men jag har aldrg lyssnat på dom i någon större utsträckning och då är det ganska trist att gå och se dom live när man inte känner igen någon av låtarna. Och sedan har jag konstaterat att Hård rock inte riktigt är min typ av musik. Förutom möjligen Volbeat. Grymt bra och hade det varit dom som spelat hade jag antagligen stått ut med smärtan och stannat tills dom var klara eftersom deras låtar har jag hört så många gånger att jag kan hänga med i dom.

Slutsats: Jag är inget stort Metallica fan. Det är skoj att ha sett dom live. Dom är dessutom sjukt bra live. Hade jag lyssnat mer på dom innan hade jag säkert tyckt att det var bättre eftersom då hade jag känt igen låtarna, men så är det väl alltid. Att jag varit och sett dom live kommer dock antagligen resultera i att jag kommer börja lyssna mer på dom och sedan försöka gå och se dom live igen nästa gång dom är i Sverige.
Så blev det när jag var och kollade på Lars Winnerbäck i Lyskil. Jag tyckte hans musik var helt jävla hemsk och jag fattde inte hur man kunde lyssna på såndan skit. Efter att ha sett honom live tycker jag att hans musik är hur bra som helst. Han var så bra live att man inte kan göra annat än att tycka om hans musik efter det. Dessuom har han oftast väldigt bra texter om man bara lyssnar på vad han sjunger. Så vi kommer garanterat att försöka gå och se mer artister live säger jag bara. Vi bor ju STHLM och dit kommer ju dom flesta som är i Sverige. =) MER MUSIK ÅT FOLKET =)

/Fru S

4 kommentarer:

  1. Låter som ni haft det hyfsat iallafall =). Hoppas att man kan få med dig på lite mera konserter nu när du fått blodad tand ;-) och JA Lars Winnerbäck är ju bara SÅ bra (kan inte förstå hur du kan ha tyckt annat innan!!!)

    SvaraRadera
  2. JA det kommer du lätt kunna få. Det enda skulle sätta hinder i vägen är väl möjligen om M inte är hemma och kan ta F eller om det kostar för mycket om jag inte får jobb ;)

    Jag vet inte vad jag tänkte på. Jag får skylla på att jag var ung och dum och inte förstod bättre :P

    SvaraRadera
  3. Det blev många turer där med sj och bussar innan konserten, men den blev av! =)

    Instämmer Winnerbäck skriver riktigt bra texter! Men att lyssna på föredrar jag Lasse Lindh. =)

    SvaraRadera
  4. S.E.F.O: Jag har aldrig hört Lasse Lindh. Jag får prata med min lillebror han brukar ha koll på alla svenska artister =) Tack för tipset =)

    SvaraRadera