Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, juli 22, 2009

Fyndat byxor och var riktigt nära att få p-böter

Idag har jag och min man gjort en riktigt bra klädaffär. Oftast när man köper kläder går man hem och tycker att man kanske köpte lite för mycket, att det blev lite dyrare än man tänk och att man kanske inte egentligen behöver alla dessa kläder.

Idag åkte jag, min man och vår son in till Uddevalla (en stad/liten "håla" i alla fall enligt mig) på västkusten som ligger ganska nära där mina föräldrar bor. Idag började en festival som alltid är där varje sommar så vi åkte in för att kolla läget. Festivalen var inget att ha eller ja vi var inte inne på själva festivalområdet få fulla människor och hög musik inte kändes som en bra kombination när vi hade med sonen. Vi gick lite på stan och hittade inget roligt alls i alla stånd som stod där. Så helt plötsligt ser vi en lokal som dom hade utförsäljning av kläder i (företaget hade gått i konkurs så allt skulle bort MINST 60% REA). Oftast när det är så brukar det betyda att dom enbart har skit. Hur som helst så går vi in. Det slutade med att vi fick med hos ett par Lee jeans och två par av något annat känt märke hem. (Alla tre var till min man). Dom skulle kostat 3200kr, men vi fick dom för...800kr...
När vi gick därifrån kändes det som vi rånat affären. Det var hur bra som helst. Nu har min man 4 par jeans som han köpt i år och han behöver inte köpa byxor igen på flera år =) Alla är köpta på rean så dom har inte varit så dyra som dom borde varit. Jag gillar rean!

Efter det gick vi och åt på en salladsrestaurang som finns i standen och som har helt ok sallad. Ingen av oss var sugen på pizza idag igen (har blivit det dom senaste 3 dagarna). Sedan snabbade vi oss på för att hinna ner till parkeringen tills vår tid gått ut. Jag ville egentligen titta på en sak till, men jag fick inte för min man för tiden hade redan gått ut då. Och så när vi kommer gående över parkeringen ser vi en kvinna stå böjd över vår bil. Hon tittar upp och ser att vi är på väg mot bilen. Hon frågar om det är vår bil och när vi svara ja så säger hon bara jaha då går jag vidare då. Puhhh. Så nära att få p-böter har jag nog aldrig varit. Antingen har jag inte fått någon eller också har dom redan skrivit den när jag kommit fram till bilen. Ibland är det tur att jag lyssnar på min man. men notera gott folk att det bara är IBLAND det är tur att jag lyssnar på honom för det mesta har jag rätt och han fel ;)

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Grattis till fynden. HIHI, jag hittade ett par jeans till ena sonen. De hade kostat 500:- på Stadium i Gävle, nu kostade de 90:-
    Ibland bara MÅSTE man ju handla!
    Kram, Wi

    SvaraRadera
  2. 90kr för ett par jeans är helt ok pris =).

    SvaraRadera