Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, juli 30, 2009

Produktiv dag...

Idag har det varit full fart hela dagen. Det började med att jag fick "sovmorgon" till 07.20 =). Och för en gångs skull sov sonen i sin egen säng hela natten. Vi har börjat köra hårt med att vi inte skall lyfta över honom till vår säng utan natta om honom i sin säng om han vaknar. Jag har varit lite slapp med det tidigare eftersom det alltid varit jag som gått upp på natten, gått upp på morgonen o.s.v eftersom min man jobbar. Jag ser i och för sig inget konstigt i det, men jag har helt enkelt inte orkat försöka få honom att somna om i sin säng.
Idag somnade sonen i sin säng både när han skulle sova minddag och nu ikväll. Lite stön, stök och grymtningar blev det, men somnade gjorde han =) Dessutom har han nästan inte haft napp på hela dagen.

Nog pratat om min kära son och hans framsteg =). I förgår var vi ju på bauhaus och hanlade grind bland annat. Min man var faktiskt duktig och satte upp den igår och det blev super bra. Igår var jag iväg till IKEA en sväng. I vår familj är det ofta som man köper något som skall sättas upp eller göras något med och sedan blir det lixom aldrig av. Så det som hänt idag är helt otroligt. På IKEA köpte jag glashyllplan till våra bokhyllsväg och dom är på plats, jag köpte spotlight som skall sitta i hyllväggen och dom är också på plats. Dit skruvade och sladden sticker upp genom ett hål i över delen av hyllan. Det blev super bra. Vi skall bara åka och köpa batterier till fjärkontrollen som skall styra ljusen, men det får bli imorgon. Vi har städat hela lägenheten det såg ut som en atombom slagit ner gånger två. Vi har fått upp duschdraperiet som vi köpte innan jag åkte till västkusten, vi har fått upp rätt lampa i sovrummet (tidigare hade vi bara hängt dit en så vi hade ljus) och dessutom har vi nästan rensat ut allt som är i vårt skrot rum så att vår son får ett eget rum. Dessutom har jag tvättat 2 tvättmaskiner + klädseln till soffan. Tillråga på allt har jag hunnit med ett träningspass på 1 timme. Idag har varit en väldigt bra dag.

Deprimerande nog så skall jag till IKEA imorgon också och köpa lite möbler till hallen.


Dom är så billiga att det inte gör så mycket om vi inte vill ha dom for ever. 349kr för skostället och 399kr för hatthyllan. =) Vi får väl se hur mycket mer jag kommer hem med ;) Min man hatar IKEA och vill aldrig åka med dit så jag tycker nästan han får skylla sig själv om jag handlar för mycket (eller för mycket enligt honom i alla fall)

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Min sambo älskar Ikea=) Men jag har funderat på hur mycket jag har spenderat på ikea! Usch, säkert en förmögenhet...
    Skönt att sonen har börjat sova i sin egen säng...Här är det tvärtom, sonen är mest tuff och har knappt tid att krama mamma! =(

    SvaraRadera
  2. Vi har lagt en del pengar där också, men dom har mycket som är bra och helt ok pris på. Dock har jag kommit fram till att allt inte alltid är så billigt som man tror att det är.

    Vi lär komma till dagen då vår son blir precis som din är nu och den lär komma alldeles för fort...=(

    SvaraRadera