Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, juli 12, 2009

Sudoku =)

Att vara "isolerad" ute i skogen är väl inte det roligast man kan tänka sig i alla fall inte på kvällarna. Visst dom har några fler kanaler än svt1, svt2 och 4:an, men pappa skall alltid kolla på något tråkigt så tvn är upptagen. Därför har jag börjat med en ny väldigt rolig sak. Jag har börjat lösa sudoku. (Nä usch vad efter hon är tänker ni säkert nu, men jag har faktiskt gjort det tidigare bara inte fastnat för det så mycket som denna gången). Jag fick ett häfte med hur många i som helst. Det finns i olika svårighetsgrad naturligtivs, det finns även sådana som är 12*12 istället för det vanliga 9*9. Det finns även sådana som det är ett enskilt i varje hörn och sedan finns det en i mitten som koplar ihop alla. Det är super svårt att förklara skall se om jag hittar något på nätet så jag kan visa.

Kolla vad jag hittade =)

Dom är super svåra även på lättaste nivån för man har så mycket man måste tänka på. Jag har än så länge bara lyckats lösa en sådan här stor och då var jag tvungen att kolla facit någon gång för att reda ut ett fel. Men men det är jätte skoj i alla fall och jag tror faktiskt att jag blivit bättre på att se lösningarna i en annan dimension. Jag tänker inte bara att det skall vara 1-9 i dom små rutorna utan även att det skall vara det i raderna vågrätt och lodrätt sånt tänkte jag aldrig på förr. Hjärngympa är bra...=)

/Fru S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar