Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, juli 16, 2009

Oväntade överraskning förstörde vår bra månad...

Idag ringde min man med en oväntad överraskning. Hans chef (varuhuschefen) hade fått biljetter till Metallica på Sonisphere i Hultsfred på lördag (18 juli) och min man fick 2 st =). Så nu blev det ett jäkla pysslande för att försöka få ihop så att vi kunde åka båda två. Min man är ledig i helgen och sedan drar semestern igång på måndag så han kunde åka. Dock är ju jag och sonen på västkusten så jag var först tvungen att kolla om mina föräldrar kunde vara barnvakt från lördag middag till söndag middag och det kunde dom sedan kom problemet hur jag skulle ta mig till Hultsfred. Lösningen blev att jag åker tåg från mina föräldrar till Jönköping (293kr för andra klass) och sedan hämtar min man mig i Jönköping kl16.00 och så åker vi därifrån tillsammans i bil till Hultsfred. Metallica spelar inte förrän 23.30 till typ 01.30. Jag kollade runt lite om det fanns möjlighet att sova över i Hultsfred, men eftersom alla andra som är på Sonisphere varit ute i lite bättre tid än vad vi var så det var fullt överallt. Det som fanns var att man kunde få sova i en gympasal på en säng för 400kr/person och då ingick frukost. Både jag och min man kände att 800kr för att sova i en natt i en gympasal var lite väl dyrt så vi kommer åka mot Borås där hans mamma bor och om vi inte orkar åka ända dit under natten kommer vi sova i bilen och sedan fortsätta när vi är lite piggare.

Detta var en väldigt trevlig överraskning. Tyvärr gjorde detta att min dagsbudget sprakt totalt igen. Visst det kommer kosta oss lite att göra denna resa, men samtidigt kollade jag på ticnet och biljetterna som min man fått kostar 995kr/st och det kändes lite dumt att strunta i att åka bara för att dagsbudgeten skulle gå åt helvete. Även om jag kanske inte är jätte förtjust i Metallica så kommer det ändå att ha varit jätte coolt att ha varit och sett dom live =)

/Fru S

3 kommentarer:

  1. Metallica är ju grymma, gud vad skoj, ha det så skoj nu :)

    SvaraRadera
  2. WoW! Metallica-biljetter är aldrig galet! Och ett liveuppträdande bara det är ju en upplevelse! Sen får ni dessutom lite kvalitetstid med varandra, så jag skulle säga att det är värt hela dagsbudgeten! =)
    Hoppas ni får det kanon!

    SvaraRadera
  3. S.E.F.O: Ja precis =) Vi får väl se hur mycket regn det vräker ner över oss :P

    SvaraRadera