Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, mars 30, 2010

chockande besked från mina föräldrar

Jag pratade med min pappa innan. Så länge jag kan minnas så har mina föräldrar alltid köpt bättre begagnade bilar. Idag berättade pappa att dom skall byta bil. Nu har dom en ford focus som man kan köra på etanol från 2004. Jag blev lite förvånad över att dom skulle byta bil eftersom det kom så plötsligt, men jag frågade i alla fall vad dom skulle köpa. En ford focus disel från 2010? Dom skall köpa en helt ny bil (förvånad). Det bästa med att köpa en helt ny bil är ju att risken att den går sönder är tämligen liten :)

/Fru S

2 kommentarer:

  1. va skoj för dem!
    de kanske har sparat länge för att kunna göra det? det kanske är deras dröm?
    men allvarligt så att köpa en NY bil är det SÄMSTA man kan göra,eftersom den sjunker MASSOR i värde bara man kör ut den från bilhallen.
    men ,det är ju deras val,gläds med dem!

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte dom sparat länge för att ha råd med den och jag tror det är mer min pappas dröm än min mammas. Jag pratade med min pappa idag igen och frågade faktiskt om varför dom köpte en helt ny bil. Vi valde att köpa en som var 2år när vi köpte ny bil och den hade sjunkit med över 50000kr på 2år vilket känns som onödiga pengar att betala. Saken vad den att just den modellen som de valt att köpa kom ut först i år vilket var orsaken till att dom valde att köpa en helt ny bil. Det finns helt enkelt inga bättre begagnade än :)

    SvaraRadera