Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, mars 24, 2010

Läkarens order

Har precis kommit hem efter ett läkarbesök som var inplanerat idag. Visst är det typiskt att när man väl hittar en läkaren man trivs med på vårdcentralen (och gudarna skall veta att det inte är det lättaste) så kan man inte lista sig hos honom (alltså få honom som husläkare eftersom han inte är fastanställd) man blir så jävla less. Hur som helst så klämde han och kände han lite på min rygg där jag har haft problem och konstaterade att om jag brutit svanskotan (som jag ramlade och slog i början av jan) så borde jag inte ha ont där fortfarande och dessutom gjorde det inte ont där när han klämde utan högre upp. Han sjukskrev mig i 14 dagar fram till den 7 april och jag skall komma tillbaka dit då för att kolla hur det gått under tiden skall jag äta 2 alvedon 4 gånger om dagen och ringa sjukgymnastiken idag för att boka tid och se om jag kan komma med i deras vattengymnastik för gravida. Jag hoppas det blir bättre för det är inte skoj att ha ont hela tiden.

Vi diskuterade även andra former av smärtlindring och läkaren kollade på Voltaren T, men det kunde medföra så svåra missbildningar på fostret att det inte var värt risken då har jag hellre ont. Jag skulle kunna äta Citodon (tror jag dom hette, kan stavas på något annat sätt), men det kunde medföra att bebisen fick abstinens efter morfin när det föddes om jag åt det under en lägre period vilket inte kändes så bra heller. Jag skall däremot kolla med sjukgymnasten om jag kan få låna/hyra en maskin som man sätter på ryggen på något sätt som ger en elektriska stötar eller vad den nu gör. Den skall visst vara bara när man är gravid.

Så jag blir hemma i två veckor och sedan får vi se hur jag mår då.

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jobbigt med ont i ryggen,svårt att avlasta. TENS apparat är det man kan hyra som hjälpmedel och det är riktigt skönt, men hjälp mot smärtan, mer än för stunden, tyckte väl inte jag att det gav direkt. Har du provat akupunktur? Nu vet jag nte om man kan göra det när man är gravid, men det har för mig hjälpt mer än tabletter. Min sjukgymnast har gjort på mig så det har inte kostat extra, dessutom har jag fått frikort ganska fort eftersom man går ca 2 ggr/vecka.
    Varma bad hos sjukgymnasten var också jättebra, alla spänningar släppte. Jag tyckte det var jobbigt när det var fler i bassängen, den var inte så stor, så jag fick möjligheten att vara själv en gång i veckan, kanonskönt.
    Lycka till

    SvaraRadera
  2. Skall kolla på det där med akupunktur. Jag har gått hos sjukgymnast under hösten och jag har frikort till i juni så det är lugnt när det gäller den biten :) får se vad hon säger när jag pratar med henne i eftermiddag. Med lite tur får jag tid redan imorgon. :) Jag tror även att man kan åka dit och vara i deras lokaler och träna om man vill då blir det lättare gjort än om man sitter hemma och slöar :)

    SvaraRadera