Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, mars 03, 2010

Tacksamhet

Igår på väg hem från jobbet började jag kolla på filmen the secret. Det känns som att den är mycket bättre än boken eftersom man får se författarna och lärarna m.m. som är med i boken och dom pratar själva genom hela filmen. Det gör dom även om man lyssnar på den engelska cdboken som jag började lyssna på idag på jobbet. Jag har kommit fram till att de flesta på mitt jobb fokuserar på det negativa och väldigt sällan på det som är positivt och bra vilket gör mig lite irriterad.

I filmen handlar det mycket om att man skall vara tacksam mot det man har och det man vill ha. Detta fick mig att tänka efter. Jag har varit väldigt kritisk och negativt inställd till vår lägenhet, men dessa tankar kommer ju bara leda till att vi antagligen bor kvar här ännu längre. Just nu är jag väldigt tacksam för att vi har en stor lägenhet eftersom vi skall få ett barn till. Det hade aldrig gått i vår gamla lägenhet. Jag är även tacksam för att vi köpt ny bil och för att min man är som han är trots att han är helt sämst på att städa ;) Jag är helt enkelt väldigt tacksam för hur jag har det just nu det gäller bara att komma ihåg att man är det och känna känslan av att vara tacksam inte bara säga att man är det.

/Fru S

1 kommentar:

  1. Vi har samma problem, lite för ofta klagar vi på vårt boende. Jag tror som du att man ska vara tacksam för det man har och se det positiva.

    SvaraRadera