Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, mars 11, 2010

Skulle inte mitt första barn bli en flicka?

När jag tänkt på min framtid och sett mig med barn så har jag alltid föreställt mig med en dotter som äldsta barn och en kille som barn nummer två. Nu vet vi ju alla med facit i hand att mitt första barn inte blev en flicka utan en pojke. Igår var vi på ultra ljud för att se hur bebis nummer två mådde. Allt såg bra och vi fick veta vad det var för kön på bebisen. Jag har hela tiden varit helt säker på att eftersom mitt första barn inte var en tjej så kommer mitt andra barn bli en tjej. Jag hade fel. Vi väntar ytterligare en kille :)

Tidigare har jag sagt om barn nummer 2 var en pojke så vill jag har ett barn till, men vad är det som säger att nästa kommer bli en tjej. Det är ju fortfarande 50% chans att det blir en kille till. Skall vi då försöka tills det blir en tjej och vi har tio barn?

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Ja och jag har alltid sett mig själv med två grabbar, men så blev det ju inte här heller. Två barn är alldeles lagom när man tänker på både ekonomi och utrymme (bostad+bil+semester osv) så här stannar vi iallafall som du ju vet ;-)

    SvaraRadera
  2. Veronica: Du vet vad jag har sagt. Jag ställde upp för dig den här gången och blev gravid när du sa att jag skulle. Om 4-5år när jag vill ha ett barn till är det bara att gilla läget så jag har någon att vara föräldraledig med då ;)

    SvaraRadera