Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

fredag, mars 19, 2010

Vad vill jag jobba med egnetligen?

Jag har börjat fundera på vad jag egentligen skulle vilja jobba med. Jag är ju trots allt 24år och skulle vilja ha någon form av utbildning. Helst skulle jag vilja ha ett jobb som man kan jobba med hemifrån och som man inte behöver lägga ner 40 timmar i veckan på, men som man ändå får bra betalt ifrån. Detta tror jag dock kommer bli lite svårt. Det jag funderar på nu är att ev plugga vidare efter att jag varit hemma med nästa barn. Problemet med det är att det inte alls passar in i hur vi vill bygga vår framtid. Visserligen säger inte min man nej du får inte plugga, men det måste vara något som jag verkligen vill göra och som leder till ett jobb. Dessutom känner jag att jag absolut inte vill dra på mig mer skulder till CSN alltså måste jag ha ett jobb eller på något sätt få in så mycket pengar att jag slipper ta lån och bara kan gå på bidragsdelen ev skippa CSN helt för att jag tjänar för mycket pengar vid sidan av. Men den stora frågan återstår vad vill jag jobba med?

/Fru S

3 kommentarer:

  1. "stack them up!"

    dvs, börja skapa en liten extra inkomst, från något. Du ser att det fungerar, gör om samma saker.

    På det viset kan små extra inkomster bli riktigt stora inkomster.

    Felet de flesta gör när de vill "prova på" att tjäna pengar på internet är att de "bara tjänar 150 kr/mån" och frankt konstaterar: "Det funkar inte"

    HUH! säger jag. Va då funka inte!!! 150 kr! hur mycket har du tjänat tidigare?

    Inget svarar de ...

    Bra, gör om det du just gjorde 100 ggr, så har du 15 000 kr/mån i extra inkomst ...

    SvaraRadera
  2. Det är som dom sa i Lyxfällan till en kille som var tvungen att få ihop 150000kr för att kunna fixa sitt hus som hade stora mögelskador. Snubben var helt förstörd och Charlie sa då att det gäller ju bara att hitta 1000kr 150gånger :) och det ligger något i det.

    Någon rik ekonomisnubbe sa en gång att det är bättre att ha 25 olika inkomster där man tjänar 1000kr/inkomst och månad i stället för en inkomst med 25000kr/månad. Blir man av med en inkomst där man tjänar 1000kr/månad har man fortfarande 24000kr kvar varje månad blir man av med den där man tjänar 25000kr/månad har man 0kr/månad kvar. Ligger mycket i det:)

    SvaraRadera