Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, juni 01, 2010

Barnvagnar är något djävulen uppfunnit!

Barnvagnar i all ära dom är bra för att ta sig från punkt A till punkt B och sedan kanske till punkt C och sedan antagligen tillbaka till punkt A, men det är ju en djungel när man skall bestämma vilken man skall köpa. Jag skrev tidigare att vi beställt en från Tyskland som man kunde sätta bilbarnstolen i. Vi fick bilbarnstolen, men efter att ha väntat i 3 veckor på barnvagnen som aldrig kom och som dom aldrig drog pengar för började jag bli irriterad. Visst det var inte så mycket pengar ca 3000kr, men dom måste alltid finns på min mans konto ifall dom skulle dra pengarna för vagnen och vi gillar inte att ha så mycket pengar på ett konto som är kopplat till kortet. Så jag avbeställde vagnen och då kom vi till nästa problem: Vilken vagn skulle vi köpa istället?

Min man sa efter att jag försökt diskuterat/tjatat i flera veckor tillslut att jag fick köpa vilken vagn jag ville så länge vi hade råd med den :) Nice :)

Jag och min kompis V har diskuterat vagnar fram och tillbaka sedan i dec ungefär och vi har väl inte blivit så mycket klokare för det. Efter mycket om och men kom vi i alla fall fram till att en bred syskonvagn var bästa alternativet så vi skiktade in oss på vilket märke vi skulle köpa. Först var det babytravel, men den är för lång och klumpig. Sedan var det Carena dubble Swing, men den är för bred med sina 79cm). Sedan var det Urban Jungle, men den föll bort då modellen som kom i år kändes för dyr och den var så mycket bättre än förra årets modell. Sedan var det EasyWalker som vi hittade ganska "billigt" och där årsmodell 09 fungerar utmärkt.

Det var då som jag och min man åkte till Babyland för att titta på en Easywalker och min man totalvägrade köpa en för den var för klumpig. Jag och V hade tidigare tittat på vagnar på längden, men kommit fram till att våra söner inte skulle få plats i dem. Min man gjorde mig dock uppmärksam på en vagn som jag och V inte tittat så där jätte nog på nämligen Britax B-dual. Det hela slutade i alla fall med att vi köpte en sådan (Och ja jag vet V du gillar den inte alls, men nu kanske vi får plats båda två på en buss om vi har tur ;) ) I helgen var vi och beställde en Britax B-dual i alla fall. Det som är bra med den är att den lätt bli en enkelvagn också så vi fick två vagnar för priset av en :)

Pris: Vagn + syskonsitsen + mjuklift = 6785kr :) Dyrt, men billigt om man jämför med andra vagnar. En svart och mörkblå blev det.








/Fru S

2 kommentarer:

  1. Hehe, den blir nog bra!! Du ska ju åka en massa buss till mig eftersom jag är så lat och inte tar mig någonstans haha, så huvudsaken är att du får plats ;-). Jag har fortfarande inte blivit något klokare och kommer säkert inte ha någon syskonvagn när det är dags om en sisådär 50 dagar haha.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, sant! Då är det inte mer än rätt att du bjuder på mat ;)

    SvaraRadera