Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

lördag, juni 12, 2010

Hur viktigt är allt fluff i ett hem?

Vi sparar en hel del pengar och de pengar vi inte sparar lägger vi på saker vi vill ha eller känner att vi behöver. Ändå sedan jag blev ihop med min man för 4½ år sedan så har vi varje gång vi flyttat till en ny lägenhet tänkt att här skall vi inte bo så länge. Eller för mig har det egentligen varit så ändå sedan jag flyttade hemifrån vilket jag gjorde när jag var 16år. Jag har alltså varit på väg någon annanstans i snart 8år :(

Jag flyttade in hos min man sommaren 06 och sedan dess har vi flyttat 2 gånger. Första gången i dec 06 och andra gången i mars 09, men varken i vår första lägenhet, vår andra lägenhet eller där vi bor nu har tanken varit att vi skall stanna speciellt länge.

Det är dock inte lika hemskt som innan. Om man räknar med alla gånger jag flyttat mina saker alltså om man räknar med alla gånger jag flyttat hem dom till mina föräldrar för att dom skall kunna förvara dem under någon månad så flyttade jag mina saker ca 9-10 gånger mellan aug 02-sep 05. Jag vet inte vad man skall kalla mig rotlös själ kanske?

Hur som helst så har väl jag och min man börjat inse att vi kommer få bo kvar här ett tag och en sak vi verkligen inte lägger pengar på är fluff saker som gör att vårt hem blir mer vårt hem. Så hur viktigt är det egentligen att lägga pengar på fluff saker? Denna veckan kommer vi antagligen köpa en ny säng till vår son + ny säng och ny sänggavel till oss. Trots att vi bott i vår lägenhet i mer än 1 år så har vi ändå inga gardiner uppe så mitt mål just nu är att köpa gardiner till hela lägenheten med start i mitt och min mans sovrum + köket och sedan ta sonens rum, vardagsrummet och min mans hobbyrum.

Dock är det ju inte direkt gratis att köpa gardiner så gardiner till vårt sovrum + gardiner till köket kostar drygt 1000kr










Till vårt sovrum
+





/Fru S


1 kommentar:

  1. Jag är också en rotlös själ! Har aldrig bott på ett ställe särskilt ställe. När jag väl hittar mitt hus så blir det där jag ska stanna. Orkar inte flyttar runt mer. I mitt fall var det mina föräldrar som gjorde mig rotlös, tyvärr....

    SvaraRadera