Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, juni 06, 2010

Dyr hobby...

Min man har en ganska dyr hobby. Han håller på med något som heter Warhammar 40K som i praktiken går ut på att man köper massor med plastgubbar (som är relativt dyra) och sedan limmar man ihop dom och målar dom. När detta är klart så spelar man med dom. I korta drag så finns det olika raser man kan välja mellan och varje gubbe är värd olika många poäng och alla olika vapen och speciell förmågor är också värda olika många poäng. Innan man spelar bestämmer man hur många poäng man skall spela med tex 1500p och sedan får varje spelare bygga sin armé efter hur mycket poäng man har. Det finns dock regler för hur många man får ha av en sort m.m. Varje ras har varsin regelbok och sedan finns det en regelbok för hela spelet också.

Detta håller i alla fall min man på med och han har precis för bara någon månad sedan köpte han en helt ny armé (en ras han inte hade innan) som säkerligen kostat 3500-4000kr någonstans. Vi är båda med i en spelförening där dom spelar väldigt mycket Warhammer 40K och igår var han och spelade en match och nu visar det sig att han skall börja med en ny armé igen :S Ibland blir jag så trött på min nördiga man ;) Visserligen så håller jag också på med detta så jag kan väl inte klaga så mycket. Sedan vi fick barn har jag dock inte kunnat hålla på med det så mycket och min man har det lite som sin grej så att han får lite egentid så jag är inte sur så. Dock har jag sedan vi började med detta för ca 3år sedan hållit på med en och samma armé som visserligen fortfarande inte är klar, men min man kommer att vara inne på sin femte armé om han börjar på en ny nu och ingen är klar. Hade han gjort klart dom så hade det väl varit en sak och lite mer ok och inte känts lika meningslöst. Jag har dock sagt MASSOR av gånger att det kommer sluta med att vi har en armé av varje och ingen kommer vara klar. Det kommer vara massor med pengar som är lagt på plastgubbar som bara står i en hylla och samlar damm.

Visserligen är det en dyr hobby, men jag har hela tiden resonerat som så att det är bättre att han lägger pengar på små plastgubbar och sitter och håller på med dom här hemma en hel helg (det händer dock inte så ofta att han sitter hela helgen) än att han är ute på krogen och super upp pengarna och någon hobby måste han ju ha också. :)

Så vi får väl se om det inte blir en tripp in till stan idag för att investera i lite plast ;)

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Klart "guben" måste få ha sin hobby, även om det handlar om "nördiga plastbitar".

    Som du säger, många spenderar många sköna kronor på krogen varje vecka och då tycker jag det är bättre "guben" din lägger dem på plastbitar. Kom ihåg, det försämrar inte hälsan heller :D

    SvaraRadera
  2. Det brukar vara en kvinno otät verksamhet ochså.

    2flugor i en smäll.

    SvaraRadera