Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, juni 06, 2010

Lim överallt

Det blev en tur till stan idag. Det var väl i och för sig jag som "tjatade" lite eftersom jag ville komma ut när det var så fint väder och jag och sonen suttit inne mer eller mindre hela dagarna de senaste 3 dagarna pga att sonen varit sjuk.

På väg in mot stan funderar vi på varför alla bussar åker runt med svenskaflaggan och varför det är en massa bilar som gör det också. Efter ett tag kommer vi på att det är Sveriges nationaldag (så viktig var den för oss) ;)

Vi brukar alltid parkera bilen på Södermalm och gå in till stan. Dels för att vi hittar bättre på Söder då vi bott där och dels för att på helgen kostar det 0kr att stå parkerad där medan man inne i stan kan få betala 60kr/timme vilket vi absolut inte tycker att det är värt och dessutom behöver vi promenaden ;)

Det finns en affär på Regeringsgatan (vet inte vilket nummer dock) som heter Games workshop och i denna affär säljer dom bara dessa små plastgubbar som min man/"vi" var på jakt efter. Dom har visserligen andra plastgubbar också, men enda skillnaden är att dom tillhör andra spel och därför har andra regler. Så min man tänkte lite optimistiskt att han skulle lägga ca 1000kr idag. Det sket sig kan vi väl säga. Det hela slutade på ca 1750kr vilket på sätt och vis är bra och på sätt och vis är ganska dåligt och en aning deprimerande. Bra är det för att då slipper vi lägga dessa pengar 750kr någon annan gång. Dåligt och deprimerande är det för att vi kanske köpt en femtedel av alla gubbar vi behöver möjligen en fjärdedel, men det är ju ändå sjukt mycket pengar. Men men, vi kommer ju ha kvar dom i alla fall och vår son som är 2år snart börjar redan säga "guba" så fort han får se någon plastgubbe och eftersom min man håller på med det en del kommer säkerligen vår son eller rättare sagt söner att hålla på med det och då har vi ju redan massor som dom dels kan måla och dels kan spela med :)

Jag tror att jag måste erkänna att mitt tidigare inlägg idag var lite vinklat. Det är inte bara min man som håller på med denna allmänt nördiga hobby jag tycker också att det är skoj och gillar att spela, men jag har inte alls lika mycket tid att lägga på det och jag tycker att det är sådär skoj att måla gubbarna.

Så vad har då jag gjort hela eftermiddagen? Jag har suttit och limmat plastgubbar ;) Detta slutade bra och jag har kanske limmat ihop hälften av det vi köpte. Så nu sitter jag här med fingrarna/fingertopparna täckta i torkat lim som inte går att få bort. Och dagens projekt för imorgon kommer att bli att grund spreja alla gubbarna på balkongen. Så trots att det blev en väldigt dyr dag på stan så får jag väl lov att erkänna att jag tycker att det är kanske inte lika skoj som min man tycker, men det är väldigt roligt. Och som jag skrev i mitt tidigare inlägg jag har hellre massor med små plastgubbar på en hylla än att min man går ut på krogen och köper sprit för pengarna. Så jag får väl se mig som lyckligt lottad som har en nördig man som hellre sitter nere i en dammig källarlokal med massa 40-åriga gamla gubbar och spelar nördigaspel och ser det som att hela helgen är helt förstörd om han tvingas gå ut på krogen någon gång då och då :)
Nu har vi visserligen inte en hylla med små plastgubbar utan ett helt rum just för detta ändamål då vill att sonen skall komma in i rummet eftersom vi har knivar och färger m.m som inte är så lämpligt för små killar att leka med så har vi satt upp en grind till detta "hobbyrum".

När min man igår började prata om att han skulle starta en ny armé så var min första kommentar att jag ville ha med en speciell gubbe som är as cool. Det är den gubben som är på bilden högst upp. (dock ej så snyggt målad)

/Fru S

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är bra att man har nån typ av hobby. Det är ju alltid kul.

    SvaraRadera