Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, juni 09, 2010

Bra tanke, men dyrt

När det gäller saker till barn så är det i praktiken alltid väldigt dyrt. Jag hittade en väldigt bra sak när jag var på mataffären för någon månad sedan. Det finns ett märke som heter Semper som gör bland annat barnmat. I deras sortiment finns det juice med mindre socker som är från 1år och dom har även smoodie som också är från 1år. Förpackningen till dessa är små tetror med sugrör precis som vill små MER och små Festis. Så inget konstigt där. Den bra grejen jag hittade när jag var på affären var en hårdplast hållare som dom passar i. Alltså super bra när man har små barn och är ute och dom skall dricka själv så att dom inte trycker på förpackningen så att allt åker ur.

Detta är en jätte bra idé och eftersom det bara är Sempers egna produkter som passar eftersom dom är mindre så gör ju det att jag köper Sempers juicer istället för tex MER eller Festis. "Problemet" är bara att Sempers juicer kostar ca 13kr i alla fall där jag handlar och detta är bara för 3st medan 3 Mer eller Festis kostar ca 7-8kr kanske om man hittar dom på ett billigt ställe.

Igår var vi och stor handlade på Willys. Jag hade tänkt att köpa fler packet från Semper, men så av en slump såg jag att Eldorado hade några tetror med juice som såg ut att passa i min supergrej. Så jag köpte ett paket för att testa. Och gissa vad som hände? Dom passade ;) Vad är då skillnaden? Visserligen innehåller dom lite mer socker, men det kan jag leva med. Dom är ju som sagt till för att jag skall kunna ha med mig när jag är ute med sonen på saker och det händer inte jätte ofta så lite mer socker kan jag leva med. Så vad var det mer för skillnad? Jo man fick 10st Eldorado juice för 18kr istället för 13kr för 3st dom Sempers kostar. Det gillade jag :D

Jag vet att det har funnits exakt samma sak till MER och jag har letat jätte mycket efter det, men jag tror att dom har slutat med dom vilket för mig känns lite underligt. Om jag hade haft en sådan som passade till MER hade jag ju enbart köpt deras produkter istället. Alltså hade det varit smart av dom att ha sådana här hårdplast fodral till sina produkter också, men men...

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar