Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, juni 01, 2010

Mycket har hänt

Efter en lång svaka i bloggskrivandet så är jag tillbaka. :)

Som ni kan se till vänster blir det färre och färre dagar kvar tills dagen då tillskottet till familjen är beräknat att komma :) Just nu vill jag dock bara att han skall komma ut då det är väldigt jobbigt med värmen + att vara gravid + att ha ont som bara den.

Som jag skrivit tidigare har jag varit sjukskriven först 100% från i slutet av mars till i slutet av april därefter jobbade jag 75% i 3 veckor och var tillbaka hos läkaren för att diskutera hur det skulle bli i fortsättningen. Då hade jag även haft hosta de 3 veckorna jag jobbade 75% och min läkare kom fram till att det var en inflammation i halsen som jag naturligtvis inte kan få någon antibiotika mot eftersom jag är gravid. (att vara gravid och sjuk är den sämsta kombinationen genom tiderna!). Detta gjorde att min läkare sjukskrev mig 100% igen mellan den 14 maj och 21 maj.

Meningen var att jag skulle jobbar fram till den 30 juni, men efter att ha pratat med min chef och lite turer fram och tillbaka så kom vi överens om att jag skulle sluta redan den 28 maj. Jag gick med på detta mycket pga av att om det krisar i framtiden vill jag inte vara ovän med chefen där jag jobbade då det är ett väldigt bra ställe att jobba på sommaren, jullov och helger och eftersom jag funderar på att börja studera efter nästa föräldraledighet vill jag gärna ha någon form av backup plan om det skiter sig.

Dock gick jag tillbaka och tänkte jobba 100% 21-22 maj + 24-28maj det var ju bara 7 dagar så det tänkte jag att jag skulle klara. Jag jobbade 100% den 21 maj och kom knappt hem för jag hade så ont och dagen efter kom jag knappt upp ur sängen så det var bara att bege sig till läkaren igen och bli sjukskriven 100% igen :( Denna gången gäller min sjukskrivning från den 21 maj till den 21 juni sedan måste jag tillbaka till läkaren om det inte är så att det blivit bättre, men det tvivlar jag på med tanke på att jag fortfarande har as ont. :(

I söndags fick jag dock ett glädjande besked från försäkringskassan (FK) jag har hela tiden varit helt övertygad om att jag kommer få avslag på min sjukskrivning. Jag vet inte varför jag haft denna känsla. Saken blev ju inte bättre när min handläggare på Fk skickade alla mina tidigare läkarintyg till min läkare för kompletteringar. Då kändes det rätt kört kan jag ju säga. Så i söndags pratade jag med FK om en helt annan sak och då fick jag veta att min sjukskrivning från den 5 april till den 20 maj har gått igenom och jag fick pengarna igår :D Nice :D Det var pengar jag inte räknat med så det var ju ett skönt tillskott. Jag har dock sparat nästan allt då vi vet om att jag inte får så mycket pengar i juni och inga alls i juli och tanken var att jag skulle ta ut lite föräldradagar i förskott, men om jag slipper det så är det ju bara bra.

Så nu går jag hemma och väntar på att bebis nummer 2 skall komma :)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar