Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, juni 07, 2010

Sluta gnälla

Jag tror att jag skall sluta gnälla om min mans kära hobby. Jag har som jag skrev tidigare också hållit på med den och tycket då att det var ganska skoj, men sedan vi fick barn har jag haft svårt att hitta tiden att hålla på med den och jag har i praktiken tappat intresset helt även om jag fortfarande lyssnade artigt när min man pratade om olika matcher han varit med i o.s.v.

I lördags var jag och sonen nere i den lokalen som spelföreningen både jag och min man är medlemmar i och jag blev lite sugen på att börja igen. Så igår var vi som sagt och köpte plastgubbar för ca 1750kr (vilket är mycket pengar för lite plast). Vi köpte dock inte regelboken som gäller för den armén vi köpte eftersom vi trodde att vi skulle kunna hitta den på nätet (det brukar man kunna göra) och visst min man hittade den, men det saknades ca 50 sidor så det var ju ingen höjdare.

Så idag åkte jag själv in till stan för att köpa regelboken. Alltså det är ju inte direkt gratis om vi säger så. Bara boken kostade 220kr och sedan köpte jag lite mer gubbar + färg vilket sammanlagt slutade på 1075kr. Alltså har vi lagt närmare 2800kr på två dagar på "vår" hobby. Nu har vi dock hur mycket gubbar som helst och vi skall nu bara limma ihop alla (vilket tar väldigt lång tid) och sedan grundspreja dom (det har jag redan börjat med på några) och sedan börja måla (vilket är det som tar absolut längst tid). Så vi har väl säkerligen 150-200timmars målande framför oss. Hur vi skall hinna med det, med en galen son på 2år och sedan en bebis i aug det har jag ingen aning om, men barnen sover ju ibland så...;)

Detta är den coolaste gubben i den armé vi börjat på nu. Den kostar i pengar ca 850kr och i poäng när man skall spela med den ca 500 Poäng vilket är ganska mycket om man bara kör på 1500 poäng, men cool är den och väldigt stor :)


/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar