Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, juni 07, 2010

Diskussion om ett ev framtida "problem"

Min man tog igår upp ett ämne som känns lite tidigt att diskutera och det är ju inte ens säkert att det ens blir aktuellt. Saken är den att vi båda är från västkusten och i framtiden skulle vi väldigt gärna vilja ha ett sommarstället på västkusten så att vi har någonstans att bo när vi är där på somrarna.

Mina föräldrar kvar på västkusten och dom har ett ganska stort hus där. Visserligen inte jätte nära kusten, men ändå tillräckligt nära för att det skulle vara ok att ha det som sommarställe.

Hur som helst så tog min man upp just mina föräldrars hus igår. Vad vi ev skulle göra med det när dom dör. Visserligen så är mina föräldrar inte super gamla 55+, men förhoppningsvis är det ändå många år kvar innan det ens blir aktuellt om det ens blir aktuellt. Dom kanske inte ens har var huset när den dagen kommer.

Visserligen kan jag förstå hans tanke. Huset som mina föräldrar har var tidigare två lägenheter som är ihop slagna till ett stort hus och man skulle kunna göra om det till två lägenheter igen och hyra ut den ena och ha den andra som sommarstället. Visst det hade varit jätte bra, men som sagt det är antagligen jätte långt kvar och det kanske aldrig ens blir aktuellt.

Hur som helst så skulle vi inte kunna göra det nu då vi hellre lägger pengarna på att köpa ett boende här uppe. Dessutom har jag en bror så jag har ju minst en person till att ta hänsyn till oavsett vad som händer, när det händer, om det händer.




/Fru S

2 kommentarer:

  1. Det finns en sak som vi alla kommer råka ut för, att dö!

    Den stora frågan är: "När?"

    Just döden är något vi faktiskt borde diskutera, vad händer den dagen man dör, har jag ett testamente? har jag ordnat och talat om hur jag vill ha begravningen?

    Finns mycket att tänka på, när det gäller döden

    SvaraRadera
  2. Visserligen sant, men eftersom jag har haft dödsångest och fortfarande har problem med det ibland så är det ett ämne jag helst inte tänker på.

    SvaraRadera