Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, oktober 18, 2009

Blåsta

Jag har sedan i somras snackat om att vi skall starta företag och att vi redan beställt grejer från Kina. Nu verkar det som vi blivit blåsta. Det rörde sig om ca $1500. Vi har i över en månads tid försökt få kontakt med han vi handlat av, men vi har enbart fått ett mail till svar där han vill ha mer pengar så vi har nu insett att vi är BLÅSTA och får börja om från början. Det gör inte så mycket det är inga pengar vi saknar och vi överlever utan dom. Lite surt är det, men men. Jag har nu hittat en annan kines som vi skall handla av istället. Vi skall bara få ihop pengar till ett paket. Det kommer röra sig om $1000-$1500 igen så det kommer ta lite tid att få ihop pengarna, men det kommer :)

/Fru S

5 kommentarer:

  1. fyy vad tråkigt. Ni kanske borde åka ner dit först eller kolla vart andra beställer saker? 10000-15000 kr är faktiskt ganska mycket pengar. Tänk om man blir blåst en andra gång? Usch, hoppas att allt ordnar sig!! Vad bra att ni inte ger upp!!Har ni hotat med polis? Sagt att ni har kontaktat en advokat? Ni har väl hans namn, telefonnnummer, adress och organisationsnummer? Jag gjorde ofta affärer med kina förut. Detta var det första jag alltid kontaktade förut+att jag googlade efter referenser.

    SvaraRadera
  2. Minna: Nej vi har inget alls. Vi vet inte ens om det stämmer att han har ett företag. Vi har handlat andra saker av honom tidigare och då har det inte varit några problem alls. Vi får väl se. Vi är väldigt mycket mer försiktiga nu när vi letar personer vi kan handla av. Visst det är mycket pengar, men jag saknar dom inte. Min man har en kollega som precis gift sig med en kines som antagligen skall flytta hit så småningom. Jag funderar starkt på att snacka ihop mig med henne och försöka starta något med henne också. Det är bättre att ha många olika inkomster än en jätte stor. Men vi får väl se. Jag har ju jobbet nu och vårt företag så jag vill inte ha för många järn i elden samtidigt så känner jag att jag tror att vi måste det eftersom jag inte kommer få ett öre från alfakassan eller någon akassa även om jag betalar för det eftersom jag står som delägare i ett handelsbolag.

    SvaraRadera
  3. kolla med småa...en a kassa för egna företagare!!!

    SvaraRadera
  4. Minna: Kolla med småa? Vad menar du?

    SvaraRadera