Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

fredag, oktober 23, 2009

Plastpåsar

Jag kan inte låta bli att förundras över hur mycket pengar som vi betalar för en jäkla plastpåse när vi är och handlar. När jag var liten kostade den 1kr nu är den uppe i 1,5kr eller till och med 2kr i en del butiker. Min man tyckte det var jätte pinsamt när jag tog med mig en MAXI påse in på Willys. Jag tyckte so what? Vi hade ju påsen i bilen vi kunde lika gärna ta den som att köpa en ny det gör ju att just den påsen egentligen bara kostade 1kr eftersom vi återanvände den :P Så nu när vi skall och storhandla imorgon skall vi ta med 2st sådana där super stora lite tjockare plastpåsar som man kan köpa på Maxi nu om man kör självscaning. Vi skall även köpa en ev två på Willys som vi kan använda flera flera gånger. Dom kostar mer, men håller hur länge som helst. Så mindre plastpåsar åt folket och mer pengar in på sparkontot!

/Fru S

3 kommentarer:

  1. Eller så kan du tänka så här: Mindre påsar åt folket, bättre för miljön! Att du sparar nån hundra lapp per år är väl bara ett litet plus?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, Jo så kan man ju också se det :P Jag skulle dock säga att vi skulle spara drygt 1000kr om året, men men :P

    SvaraRadera
  3. Så gör jag med...

    Mvh - Niklas

    SvaraRadera