Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, oktober 11, 2009

Varför få betalt när man ej gör sitt jobb?

Jag har precis kollat på Kallafakta. Dagens program handlade om hur mycket frånvaro riksdagsledamöterna hade under våren 2009. Jag vet inget annat jobb där man kan vara frånvarande 30%, 40%, 50% och till och med 60% av arbetstiden (när dom röstar i riksdagen om lagar som vi "normala" skall följa) och ändå få fullt betalt och det är vi skattebetalare som tvingas betala. Det värsta är egentligen inte att dom är borta så mycket utan att dom oftast är ute på andra uppdrag när dom är borta som dom också får betalt för. Varför skall vi skattebetalare betala 660000kr/person i riksdagen varje år för att dom skall kunna ta på sig en massa andra uppdrag som dom får betalt för.

Jag har fullförståelse för att riksdagsledamöterna skall ha betalt vid andra uppdrag också, men då kan dom inte ta på sig uppdrag som krockar med sitt arbete i riksdagen.

660000*349=230340000kr varje år som vi betalar för att människor skall kunna göra andra saker som dom också får betalt för. Har man fått förtroendet av väljare att sitta i riksdagen så får man ju för fan se till att vara där också. Självklart är frånvaro som VAB eller om man själv är sjuk giltiga skäl att inte vara där, men så mycket andra bra skäl finns det inte.

Jag har lagt om taktik inför framtiden. Jag skall se till att hamna i riksdagen 660000kr/år i lön om jag sitter där i 8år kommer jag dessutom få 80% av summan i pension resen av livet + att jag kan ha andra jobb. Nu vet jag hur jag skall bli rik ;)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar