Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, oktober 07, 2009

Planer inför framtiden

Som det ser ut just nu så har jag jobb fram till årsskiftet vilket känns väldigt skönt samtidigt känns det jätte skumt att ha en tid att passa VARJE dag och att jag nu måste göra något för att få pengar.

Jag har kommit fram till den del saker under dessa 2 dagar jag jobbat. Om vi skall skaffa fler barn kommer jag vilja jobba hemifrån. Jag tycker det är svårt att få allt att gå ihop med tider och hämta och lämna på dagis när jag var hemma och var arbetslös nu är det en mardröm. Alltså fixa så att företaget går så bra att jag kan leva på det innan barn nummer 2 kommer.

Jag jobbar skift nu. Varannan vecka börjar jag 06.35-15.10 på fredagar börjar vi samma tid 06.35 men slutar 14.40. När jag jobbar dag/kväll börjar jag 15.10-22.55 och på fredagar 14.40-20.55. Det är lite segt att jobba så sent och det kommer vara segt att gå upp 04.20 nästa vecka så jag vet inte om jag orkar jobba med det schemat hur länge som helst därför är planen för min framtid så här.

Jag kommer plugga matte C på distans nu när jag jobbar i höst + i vår (kursen är klar i mars) Får jag inte förlängt där jag är nu så kommer jag söka till en utbildning som är från jan-maj nästa år (löneadministration) jag har pratat om den tidigare. Jag kommer läsa färdigt matte C och ev göra högskoleprovet till våren och sedan söka civilekonomi linjen till hösten 2010. Den är 4 år och jag kommer under den tiden inte vilja ta ut mer än bidraget alltså 2600kr/månad i 4 ½ år. Bättre än inget, mindre än om jag jobbar. Detta gör att vi måste få igång vårt företag på riktigt. Jag kommer inte heller vilja skaffa fler barn innan jag är klar med den utbildningen. Jag tror min motivation skulle svikta om jag tog ett break på 1 år för att vara hemma med ett barn och sedan skulle det bli jätte jobbigt att ha 2 barn och plugga.

Så vad tror ni låter det som en vettig plan?

(Förresten än så länge går det jätte bra på jobbet)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar